اخبار

آتاویتا صادرکننده نمونه ملی 1400 برای سه سال پیاپی

آذر ۲۸, ۱۴۰۰ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

آتاویتا صادرکننده نمونه ملی 1400 برای سومین سال پیاپی

 

در بیست و پنجمین همایش روز ملی صادرات که از سوی وزارت صنعت معدن و با حضور وزیر صمت، معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی فناوری رئیس جمهور، معاون  اقتصادی رئیس جمهور، رئیس کل سازمان تجارت و توسعه و برترین های حوزه صادرات  برگزار شد. ارس تارلا امیر بزرگ‌ترین  گلخانه هیدروپونیک خاورمیانه به  عنوان یکی از منتخبان صادرکننده ممتاز سال ۱۴۰۰ معرفی شد. در این مراسم که به مناسبت روز ملی صادرات در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، از ارس تارلا امیر به همراه پنج واحد برتر صنعتی دیگر به عنوان صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد. گفتنی است که ارس تارلا امیر بزرگ‌ترین مرکز گلخانه‌ای یکپارچه هیدورپونیک کشور و منطقه است که از سال ۹۷ با مدیریت مهندس محمود ابراهیمی و با اهدافی چون تولید محصولات سبزی و صیفی سالم و باکیفیت، تقلیل مصرف انرژی، ایجاد اشتغال مولد، ارز آوری از طریق صادرات و… تاسیس شد.

 

ارس تارلا امیر در لیست منتخبان نمونه صادراتی از سوی وزارت صمت

 

 

صادرکننده نمونه ملی، گلخانه شیشه ای ارس تارلا امیر، با مساحت  ۸۰۰۰۰۰ مترمربع  و سطح زیر پوشش ۵۷۰۰۰۰ متر مربع، ظرفیت تولید سالانه ۲۴,۲۰۰ تن محصول سبزی و صیفی را دارد؛ پیش بینی می شود تا ۸۰ درصد حجم محصولات تولیدی این واحد پتانسیل صادرات دارند.ارس تارلا امیر تولید محصولات با کیفیت مطابق با بالاترین استاندارد‌های جهانی را در دستور کار خود قرار داده است و به همین منظور از بالاتر‌ین سطح  دانش فنی و تکنولوژی کشور‌های اروپایی به خصوص کشور هلند بهره گرفته‌ است، استفاده از روش‌های کنترل تلفیقی آفات و بیماری‌های گیاهان (IPM) و (ICM) و اجرای عملیات خوب زراعی (GAP) باعث تولید محصولات باکیفیت در این گلخانه هیدروپونیک  شده  است. عمده محصولات این واحد نمونه صادراتی به کشور روسیه و دیگر کشورها صادر می‌شود.  انتخاب ارس تارلا امیر، به عنوان  یکی از چند صادر‌کننده ممتاز کشوری از بین ۵۰۰ صادر کننده برتر کشور، برگ زرینی دیگر بر افتخارات این واحد تولیدی بزرگ افزود.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.