اخبار

امضای قرارداد بین شرکت ارس تارلا امیر و مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشكی كشور

آبان ۶, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

امضای قرارداد واگذاری و انتقال دانش فنی تولید انبوه سن شکارگر ماکرولوفوس
بین شرکت ارس تارلا امیر و مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشكی كشور

 

واگذاری و انتقال دانش فنی با به کار گرفتن روش‌های کنترل زیستی در گلخانه‌ها جایگزینی مناسب برای کاهش استفاده از سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی محسوب می‌شود. سن شکارگر همه چيزخوارRambur Macrolophus pygmaeus در برنامه‌های مديريت تلفيقی آفات کشاورزی، به ويژه آفات گلخانه‌ای جايگاه ويژه‌ای دارد.

یکی از راه‌های کنترل آفات بر پایه اصول اکولوژیک و رسیدن به هدف کاهش مصرف سمومی که باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند، استفاده از روش‌های زیستی و ارائه شیوه‌های جدید پرورش انبوه دشمنان طبیعی آفات است.
آتاویتا به عنوان برندی که مسئولیت خود را تولید غذای سالم و حفاظت از محیط زیست در کشت هیدروپونیک گلخانه‌ایی می‌داند، همواره به دنبال روش‌هایی برای بهبود فرایند تولید در جهت رسیدن به این اهداف است.

 

در همین راستا قراردادی با عنوان «واگذاری و انتقال دانش فنی تولید انبوه سن شکارگر ماکرولوفوس» بین شرکت ارس تارلا امیر، تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای آتاویتا و مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، به امضا رسید.
مراسم امضای این قرارداد روز چهارشنبه ۹ مهرماه سال ‌جاری در سالن گفت‌وگوی مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی برگزار شد. در این مراسم آقای مهندس یوسف ابراهیمی، نایب‌رئیس هیئت مدیره و آقای مهندس کامران جراحی، مشاور ارشد شرکت ارس تارلا امیر و آقای دکتر جعفری، رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی، آقای دکتر مین‌باشی معینی، معاون پژوهش مؤسسه و تنی چند از دیگر مسئولان این مؤسسه حضور داشتند.
عقد این قرارداد پیرو امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور و شرکت ارس تارلا امیر در ۱۴ مردادماه و بازدید ۵ شهریورماه رئیس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور و مسئولان منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی از امکانات مدرن گلخانه‌های شیشه ای مکانیزه آتاویتا، صورت گرفت.

 

گلخانه‌های شرکت ارس تارلا امیر و ارس تارلا امین، تولیدکننده محصولات گلخانه ای آتاویتا نظیر فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی، در منطقه آزاد اقتصادی ارس و در دشت جلفا بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه شیشه ای کشور و خاورمیانه هستند. این مجتمع گلخانه‌ای در راه پیوستن به باشگاه ده گلخانه بزرگ هیدروپونیک دنیاست و به صورت کاملاً مدرن و پیشرفته اداره می‌شود.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.