اخبار

بادمجان آتاویتا به بازار آمد

شهریور ۲۲, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

بادمجان آتاویتا به سبد محصولات اضافه شد

 

در هفته گذشته به طور رسمی بادمجان آتاویتا به سبد محصولات این برند اضافه شد. تا پیش از این، دو محصول فلفل دلمه‌ای رنگی و گوجه فرنگی در چهار نوع مختلف، در مجتمع گلخانه‌ای ارس تارلا امین تولید، بسته‌بندی و صادر می‌شد.

با تلاش مدیران و کارکنان مجرب این گلخانه عظیم و مدرن و با کنار هم قرار دادن تکنولوژی روز و دانش کشاورزی مدرن، محصولی جدید در این مجتمع گلخانه‌ای تولید و به سبد عرضه داخلی و خارجی آن افزوده شده است.

اضافه شدن بادمجان به سبد محصولات آتاویتا، در راستای یکی از اهداف این برند، یعنی تکمیل تدریجی سبد محصولات صورت پذیرفته است.

 

بادمجان آتاویتا

 

این محصول مانند دیگر محصولات آتاویتا برای ورود به میادین میوه و تره‌بار کشورهای همسایه انتخاب شده. آتاویتا بیش از ۸۰درصد محصولات تولیدی خود در مجتمع‌های گلخانه‌ای ارس تارلا امین و ارس تارلا امیر را به کشور روسیه صادر می‌کند. با توجه به سطح بالای استانداردهای مواد غذایی که اجازه ورود به بازارهای این کشور را دارند، می‌توان سطح کیفی این محصول را مشخص کرد.

 

تاریخچه بادمجان

 

بادمجان (solanum melogena) به طور خودرو در خاستگاهش، آسیای جنوبی، به عنوان گیاهی هرساله می‌روید. کشاورزان در سایر نقاط دنیا، این گیاه را مختص فصول گرم و گیاهی یک‌ساله می‌دانند. بادمجان با توجه به پیشینه  وراثتی استوایی و نیمه‌استوایی‌اش، مانند گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای (که از بادنجانیان هستند) نیاز به دمای بالایی دارد.

در گلخانه تکنولوژیک محصولات آتاویتا بهترین و سالم‌ترین شرایط برای پرورش این گیاه فراهم می‌شود. همچنین به دلیل روش کشت پیشرفته‌ای که محصولات آتاویتا دارند، کمترین میزان کود و سموم در تولید آن‌ها استفاده می‌شود.

بادمجان شبیه گوجه فرنگی و فلفل رشد می‌کند و از شاخه‌های گیاهان چند متری‌اش، آویزان می‌شود.

این محصول در گلخانه‌های آتاویتا به روش هیدروپونیک کشت می‌شود. کشت هیدروپونیک یا بدون خاک، علاوه بر تمام مزایایی که دارد، یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با اتلاف منابع آب است. این موضوع با توجه به کم‌آبی و هدررفت منابع آب کشور در بخش کشاورزی سنتی، بسیار حائز اهمیت است.

بادمجان آتاویتا از رایج‌ترین ارقام این گیاه است. این رقم بادمجان که به نام بادمجان معمولی یا آمریکایی هم شناخته می‌شود، بیضی شکل و کشیده است و ۱۲ تا ۲۵ سانتی‌متر طول و ۶ تا ۹ سانتی‌متر عرض و پوست بنفش تیره دارد.

بادمجان معمولی یا بادمجان آمریکایی با (نام علمی: Solanum melongena L. var. esculentum) شناخته می‌شود.

بذر بادمجان آتاویتا، وارداتی و بسیار باکیفیت است. کیفیت بذر و فرایند پرورش بادمجان آتاویتا، آن را به محصولی یکدست و با ماندگاری بالا تبدیل کرده است.

 

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.