مقاله

خواص فلفل دلمه ای فراتر از انتظار

مهر ۳۰, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

خواص فلفل دلمه ای بیشتر از آن است که احتمالاً می‌دانید

 

خواص فلفل دلمه ای در جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش دارد. مواد مغذی موجود در این فلفل می‌توانند بر سلامت انسان اثری بسزا داشته باشند. در ادامه با چند بیماری مهم و تأثیر خواص فلفل دلمه ای بر آن‌ها آشنا می‌شوید.

 

خواص فلفل دلمه ای

 

فلفل دلمه‌ای به جلوگیری از دیابت‌های نوع دو کمک می‌کند

 

یکی از خواص فلفل دلمه‌ای‌ داشتن فیبر فراوان است که می‌تواند میزان تبدیل کربوهیدرات به گلوکز در بدن را کاهش دهد. این کار به کنترل قند خون در بدن کمک می‌کند.

مقدار فیبر توصیه شده برای مصرف روزانه بین ۲۰ تا ۳۵ گرم است. یک فلفل دلمه‌ای می‌تواند بخش قابل توجهی از این ماده را فراهم کند.

از آنجایی که فیبر فاقد کالری است، رژیم‌های غذایی با فیبر بالا در کاهش وزن تأثیر زیادی دارند. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که چاقی عامل اصلی دیابت است. کاهش وزن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

 

سلامت چشم

 

شایع‌ترین بیماری‌های چشم به از بین رفتن ماکولای شبکیه و آب مروارید مربوط است. علت اصلی این مشکل افزایش سن و عفونت است. البته تغذیه نقش بسزایی در پیشرفت این بیماری‌ها دارد.

 فلفل دلمه‌ای حاوی مقادیر فراوانی از لوتئین، زآگزانتین و کاروتنوئیدهاست که اگر به میزان کافی مصرف شوند، می‌توانند سلامت چشم را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

در واقع، این ترکیبات از دیواره داخلی شبکیه چشم انسان که به نور حساس است، در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف منظم مواد غذایی حاوی این کاروتنوئیدها به کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و از بین رفتن ماکولای شبکیه کمک می‌کند. بنابراین، مصرف فلفل دلمه‌ای در رژیم غذایی به صورت منظم، روشی بی‌نظیر برای کاهش بیماری‌های چشم است.

 

پیشگیری از کم‌خونی

 

کم‌خونی بیماری شایعی است که در آن توانایی خون در حمل اکسیژن کاهش می‌یابد. یکی از علل شایع کم‌خونی، کمبود آهن است و علائم آن عبارت‌اند از ضعف و خستگی.

 فلفل دلمه‌ای علاوه بر اینکه منبع مناسبی برای تأمین آهن است، سرشار از ویتامین سی نیز هست و باعث افزایش جذب آهن در روده می‌شود.

یک فلفل دلمه‌ای در اندازه متوسط حاوی ۱۳۴درصد از میزان ویتامین سی است که برای رژیم غذایی توصیه شده است. جذب آهن با مصرف منظم میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین سی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به همین علت، مصرف فلفل دلمه‌ای با ترکیبات سرشار از آهن، همانند گوشت یا اسفناج، می‌تواند موجب افزایش ذخیره آهن بدن شود و خطر ابتلا به کم‌خونی را کاهش دهد.

 

جلوگیری از زخم معده

 

فلفل دلمه‌ای یکی از بهترین منابع تأمین تانن است. تانن خاصیت جمع‌کنندگی دارد و اغلب در درمان اختلالات دستگاه گوارش که منجر به اسهال، اسهال خونی و سایر اختلالات میکروبی می‌شود، به کار می‌رود.

 کار موسیلاژ معده، محافظت از پوشش داخلی معده است. یکی از دلایل اصلی زخم معده تجزیه موسیلاژ معده است که به دلیل افزایش اسید معده و تماس آن با پوشش داخلی معده ایجاد می‌شود. فلفل دلمه‌ای به هنگام عمل بلع با افزایش تولید مخاط معده به عنوان موسیلاژ عمل می‌کند. افزایش مخاط معده و خاصیت ضدالتهابی که فلفل دلمه ای رنگی دارد می‌تواند در درمان بیماری زخم معده مفید عمل کند.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.