مقاله

خواص و فواید بادمجان از زیبایی پوست تا سلامتی

اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

بادنجان یا بادمجان، گیاهی خوراکی از تیرهٔ بادنجانیان است. به نظر می‌رسد که خواستگاه این گیاه کشور هندوستان بوده‌ است. این گیاه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کند و ارتفاع آن به ۴۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر نیز می‌رسد. این گیاه یکی از صیفی جاتی است که در کشور ایران در تمامی فصول سال یافت می‌شود. بر خلاف تصورات مردم که آن را بی‌خاصیت می‌دانند، سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی می‌باشد. امروز در این مقاله می‌خواهیم به فواید بادمجان و خواص آن برای سلامت بدن و زیبایی پوست اشاره کنیم.

 

خواص و فواید بادمجان برای سلامتی

 

همانطور که گفته شد، بادمجان خواص بسیاری دارد. بادمجان منبع غنی از فسفر، ناسونین، فولات، ویتامین های B، کلسیم، ویتامین A، کربوهیدرات، آهن و ویتامین C و یک آنتی اکسیدان و ضد ویروس است.

 

فواید بادمجان برای کنترل قند خون

 

اشخاصی که دچار دیابت نوع 2 هستند، توصیه می‌کنیم تا بادمجان را به وعده های غذایی خود اضافه کنند. چرا که بادمجان یک منبع عالی از فیبر و کربوهیدرات قابل حل است و می‌تواند جذب گلوکز را کنترل و محدود کند. مصرف بادمجان حتی از سوی انجمن دیابت آمریکا نیز توصیه شده است. به گفته این انجمن، افرادیکه مبتلا به دیابت هستند باید بادمجان را در وعده های غذایی خود داشته باشند تا بتوانند سطح قند خونشان را کنترل کنند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

 

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، بادمجان حاوی آنتی اکسیدان بوده و در کاهش رادیکال های آزاد داخل بدن بسیار موثر عمل می‌کند. بادمجان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با فعالیت های ضدویروسی و ضد میکروبی، بدن را انواع بیماری ها در امان نگه داشته و سلامتی را برای بدن به ارمغان می‌آورد.

 

خواص و فواید بادمجان برای سلامتی

 

افزایش استحکام استخوان‌ها با بادمجان

 

بادمجان به دلیل داشتن ویتامین K و مس، یک منبع عالی برای تقویت استخوان‌ها می‌باشد. افرادی که از پوکی استخوان رنج می‌برند، باید حتما این گیاه را به برنامه غذایی خود اضافه کنند. همچنین ویتامین K موجود در بادمجان،می تواند به محدود کردن تشکیل لخته خون و تقویت مویرگ ها کمک کند.

 

خواص بادمجان برای زیبایی پوست و مو

 

خواص بادمجان تنها به سلامتی بدن محدود نمی‌شود. بادمجان می‌تواند به افزایش رشد مو، و در کل افزایش سلامتی مو نیز موثر است. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بادمجان باعث تغذیه پوست شده به شما در داشتن پوستی روشن و شفاف کمک می‌کند. این گیاهعلاوه بر تقویت پوست کف سر، استحکام موها را بالا برده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

همانطور که میدانید، آب برای سلامت پوست و مو بسیار مهم است. مقدار آب موجود در بادمجان برای پوست بسیار مفید است. شما میتوانید برای درمان پوست چرب، زگیل و یا لک از این گیاه استفاده کنید. همچنین اگر میخواهید پوست خشک تان را بهبود دهید، حتما بادمجان را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

 

ویژگی های بادمجان آتاویتا

 

بادمجان یکی دیگر از محصولاتی است که در گلخانه‌ های آتاویتا تولید و بهره‌برداری می‌شود. استانداردهای تولید این محصول نیز مانند سایر محصولات آتاویتا بوده و از بهترین بذرهای هیبرید که در حال حاضر به‌روزترین بذر در جهان است، کشت می‌شود.

بادمجان آتاویتا در مقایسه با محصولات مشابه گلخانه‌های کشور، از نظر کیفیت بی‌رقیب است. نوع بذر استفاده شده، نوع پرورش و نگهداری گیاه و رشد با شیوه هیدروپونیک، به تولید یکی از سالم‌ترین محصولات گلخانه‌ای، با حفظ تمام خواص طبیعی‌اش انجامیده است.

علاوه بر آن در تولید بادمجان آتاویتا، به جای استفاده از سموم و کودهای شیمیایی، از شکارگر های طبیعی استفاده شده است. بنابراین این محصول عاری از هر گونه کود و سم شیمیایی می‌باشد.

 

موارد مصرف بادمجان

 

بادمجان در دستور غذاهای بسیاری حضور دارد و بسیار پرمصرف است. گوشت آن همانند گوجه‌فرنگی نرم و دانه‌ها و پوست آن هم قابل استفاده است. همچنین آن را می‌توان به شیوه‌های مختلفی مانند سرخ کردن، گریل کردن، کباب کردن، پختن روی گاز و به صورت شکم‌پر و در انواع خوراک و خورشت استفاده کرد.

همچنین ترشی بادمجان نیز یکی از محبوب‌ترین ترشی‌ها در میان ایرانیان و مردم خاورمیانه می‌باشد که معمولاً در فصل تابستان آن را تهیه و در طول سال مصرف می‌کنند. ترشی بادمجان به روش‌های مختلفی مانند ترشی بادنجان شکم‌پر، ترشی لیتهٔ بادنجان و… تهیه می‌شود.

خواص بادمجان

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (2مورد)





عبدالله

226 روز قبل

بسیار عالی

پسندیدم

Johnny

698 روز قبل

Click Sales Funnels & Readymade Sites New Software = DFY Sites And Money-Making Sales Funnels Create Entire Sales Funnels In 60 Seconds Flat There’s no better way to passive online profits than by having sales pages & funnels set up for your own products or affiliate offers. What if you could instantly create premium readymade sites & funnels, sales pages and landing pages AND get all the traffic you want and all the email leads you’ll ever need BUT … without ever having to do any of the work yourself? Watch how you can do it now! ==> https://bit.ly/3LyZx2L The newly released ProfitFunnelz cloud app allows you to create multiple high-ranking sales pages and readymade affiliate sites with the push of a button (all from DONE-FOR-YOU templates!) You only need to add your Paypal account and you can start collecting passive sales. It even comes with hosting! Of course you can edit everything from the built-in templates if you want, or even create a brand new site, sales page or funnel from scratch - all with drag & drop simplicity and from over 400 built-in different modules, so you can mix and match until you get the best result. ProfitFunnelz is the fastest way to get you there by creating sales pages, sales funnels, landing pages and even entire sites with the push of a button and with drag & drop ease. These have been proven to work incredibly well at dominating social media, Google rankings and bringing in heaps of revenue and traffic. Watch all the proof right here ==> https://bit.ly/3LyZx2L

پسندیدم

طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.