مقاله

داستان پیتزا مارگریتا

آذر ۸, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

داستان پیتزا مارگریتا

 

سرخی گوجه فرنگی؛ یک رنگ از سه رنگ پرچم ایتالیا

گوجه فرنگی امروزه نقش پررنگی در دستورهای غذایی دنیا دارد. از ینگه دنیا گرفته که همه چیز را با کچاپ می‌خورند تا همین ایران خودمان که گوجه و رب گوجه جای خودش را در سنتی‌ترین غذاها، مثل آبگوشت، هم باز کرده‌اند.

اما نقش گوجه فرنگی و تنوع سس‌های لذیذی که با آن ساخته می‌شود، در آشپزی ایتالیا فراتر از این‌هاست. در مشهورترین غذاهای ایتالیایی، گوجه فرنگی نقش اول ماجرا را بر عهده دارد.

یکی از این سلبریتی‌های ایتالیایی دنیای آشپزی، پیتزا مارگریتا است. پیتزایی که در عین سادگیِ پخت و اندکیِ مواد اولیه، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای جهان است.

اگر نان پیتزا را درست به عمل بیاورید و از سس بهشتی مارگریتا روی آن بریزید، پیتزاهای پرملاط و پرگوشت برای همیشه از چشمتان خواهند افتاد.

این پیتزا تاریخچه جالبی هم دارد و داستان‌ جذابی از ابداع آن روایت می‌کنند. ملکه ایتالیا در قرن نوزدهم، به نانی محلی که نوعی پیتزای اولیه در بین مردم عادی بوده، علاقه ‌خاصی داشته است.

 مواد غذایی مختلفی روی این نان ریخته می‌شده که اغلب تنها سس گوجه یا پنیر بوده است.

 تا اینکه روزی یک نانوا تصمیم می‌گیرد به خاطر علاقه ملکه مارگریتا به این نان‌ها، برای او کار مخصوصی کند. نانوای خلاق، روی نان را با گوجه، پنیر موتزارلا و ریحان تزیین و نانی با طرح و رنگ پرچم ایتالیا تقدیم ملکه می‌کند.

اینطور می‌شود که اولین پیتزای گوجه و ریحان و پنیر متولد و به نام ملکه دوستدارش، مارگریتا، نام می‌گیرد.

 

برای این پیتزای ساده و خوشمزه چه چیزهایی نیاز داریم؟

 

  • گوجه فرنگی تازه و رسیده
  • گوجه گیلاسی یا رنگی برای تزیین
  • پنیر موتزارلا
  • خمیر پیتزای آماده یا خانگی
  • ریحان ایتالیایی یا معمولی
  • سیر
  • نمک
  • فلفل
  • روغن زیتون یا کره

 

 

انداره مواد با توجه به ذائقه شما و اندازه خمیر، کم و زیاد می‌شوند. برای یک خمیر پیتزای متوسط، چهار گوجه، ۱۰۰ گرم ریحان، ۲۵۰ گرم پنیر موتزارلا  و دو حبه سیر کافی است.

 

پیتزا مارگریتا
 

چطور پیتزا مارگریتا را درست کنیم؟

 

سیر له شده را با روغن زیتون یا کره تفت دهید. گوجه فرنگی‌ها را پوره کنید و به سیر تفت داده شده اضافه کنید. بگذارید تا آب گوجه تمام شود و سس شما به غلطت کافی برسد.

نمک و فلفل را اضافه کنید. حالا وقت اضافه کردن ریحان خشک یا تازه خرد شده به سس گوجه و برداشتن آن از روی حرارت است.

 

داستان پیتزا مارگریتا
 

سس گوجه فرنگی را که درست کردید، خمیر را پهن کنید و سس را روی آن به صورت یکنواخت پخش کنید.

گوجه گیلاسی‌ها حالا وارد صحنه می‌شوند تا پیتزای ما را زیباتر کنند. آن‌ها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و با برگ‌های ریحان تازه روی خمیر آغشته به سس بچینید.

پیتزا را به داخل فر بفرستید. برای دمای ۲۵۰ درجه فر، ۱۵ دقیقه زمان کافی است که خمیر پیتزای شما نیم‌پز شود. حالا پیتزا را از فر خارج کنید و پنیر موتزارلای برش داده یا رنده شده را روی آن بریزید. ۱۵ دقیقه دیگر در فر برای آب شدن پنیر و برشته شدن پیتزای شما کافی است. نوش جان!

 

آتاویتا، باکیفیت‌ترین گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای و فلفل دلمه ای رنگی کشور را با عطر و طعم واقعی و فراموش‌شده‌اش،  به بازار عرضه می‌کند. برای پختن غذاهای خوشمزه، در قفسه‌های فروشگاه‌ها، آتاویتا را پیدا کنید.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.