مقاله

دانستی‌های فلفل دلمه‌ ای

مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

همه چیز درباره دانستی‌های فلفل دلمه‌ ای (قسمت دوم)

 

در قسمت قبل نکته‌هایی درباره فلفل دلمه ‌ای خواندید. اینجا چند نکته درباره دانستی‌های فلفل دلمه‌ ای برای شما نوشته‌ایم.

دانستی‌های فلفل دلمه‌ ای

 

آیا می‌توانیم فلفل دلمه ‌ای را فریز کنیم؟ 

 

بله، فریز کردن فلفل دلمه ‌ای راهی هوشمندانه برای استفاده آن در زمان دیگری است. برای فریز کردن فلفل دلمه ‌ای این‌ها را آماده کنید:

۱.  ابتدا فلفل دلمه ‌ای‌ های تازه را انتخاب کنید که هیچ  نشانی از فاسد شدن نداشته باشند.

۲. فلفل دلمه‌ ای ‌ها را بشویید و سپس کاملاً خشک کنید.

۳. فلفل‌ها را خرد کنید و تخمه‌ها را جدا کنید.

۴. می‌توانید فلفل را نصف شده یا خرد شده فریز کنید.

۵. فلفل‌ها را داخل کیسه فریزر بریزید و تا جایی که ممکن است هوای کیسه را خالی کنید.

۶. کیسه‌ها را داخل فریزر بگذارید و در موقع نیاز بدون باز شدن یخ استفاده کنید.

۷. بعضی افراد قبل از فریز کردن، فلفل‌‌ها را بلانچ می‌کنند. این کار ضروری نیست. اما اگر دوست دارید، فلفل‌ها را قبل از فریز کردن ۲ دقیقه در آب در حال جوش بریزید، بردارید، در آب سرد بریزید و بعد از خشک شدن آب، فریز کنید.

 

چگونه فلفل دلمه‌ ای را رُست کنیم؟

 

فر را روی ۴۰۰ درجه بگذارید و روشن کنید. فلفل دلمه ‌ای ‌ها را به صورت کامل روی سینی یا کاغذ روغنی در طبقه وسط فر بگذارید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن فرصت دهید.

فلفل‌ها را چک کنید تا زمانی که پوست آن‌ها به سیاهی بزند. اگر لازم است فلفل‌ها را جابه‌جا کنید تا همه طرفش خوب پخته شود. اگر بخواهید می‌توانید فلفل‌ها را نصف کنید تا لایه داخلی هم کباب شود.  بعد آن‌ها را از فر بیرون بیاورید.

آن‌ها را در ظرفی قرار دهید و در آن را با پلاستیک بپوشانید. اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه بگذرد و داخل کیسه را بخار بگیرد. با این شیوه پوست فلفل‌ها شل می‌شوند.

بعد از اینکه فلفل‌ها به اندازه کافی خنک شدند، آن‌ها را از پوستشان جدا کنید. از این فیله بدون پوست و پخته شده در غذاهای مختلفی می‌توانید استفاده کنید و از مزه فوق‌العاده آن لذت ببرید.

 

چطور فلفل دلمه ‌ای را مدت طولانی نگهداری کنیم؟

 

بهترین جا برای نگهداری فلفل دلمه ‌ای یخچال است. خیلی ساده فلفل‌ها را داخل کیسه پلاستیکی و در قسمت سبزیجات یخچال خود نگهداری کنید. درجه یخچال می‌تواند بین ۴۰ تا ۴۶ درجه فارنهایت باشد.

لازم نیست فلفل‌ها را قبل از گذاشتن در یخچال بشویید. بهتر است که اگر هم شستید، قبل از قرار دادن در یخچال آن‌ها را خشک کنید. رطوبت به فاسد شدن آن‌ها کمک می‌کند. با این روش می‌توانید تا سه هفته هم فلفل‌ها را تازه نگه دارید. البته بستگی به تازه بودن اولیه آن‌ها هم دارد.  قبل از مصرف آن‌ها را چک کنید که لکه پوسیدگی نداشته باشند.

 

آیا می‌شود فلفل دلمه ‌ای را خام خورد؟ 

 

بله، فلفل دلمه ‌ای خام سالم و خوش‌عطر است. وقتی تازه باشد، تردی دلپذیری هم دارد. کمی مزه شیرینی دارد و برای سرو در کنار دیپ‌های مختلف مثل دیپ خامه ترش یا دیپ پنیر مناسب است.

فلفل رژیمی هم هست و کربوهیدرات خیلی کمی دارد. فلفل دلمه ‌ای سرشار از پتاسیم، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست. در سرو این فلفل‌ها در کنار دیپ‌های مختلف، سعی کنید از رنگ‌های مختلف آن در کنار هم استفاده کنید. اینطوری یک سینی خوراکی خوشمزه خواهید داشت که زیبایی آن هم تحسین مهمانان را بر خواهد انگیخت.

آتاویتا فلفل دلمه‌ای را در چهار رنگ سبز، زرد، قرمز و نارنجی تولید می‌کند.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.