مقاله

سس گوجه فرنگی

آذر ۳, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

سس گوجه فرنگی

 

سس گوجه فرنگی، چاشنی و خوراکی محبوبی در همه دنیاست. این سس که یکی از فراورده‌های گوجه فرنگی است، در انواع مختلف و با دستورهای متنوع درست می‌شود.

 اگر از علاقه‌مندان سس گوجه فرنگی هستید اما سس‌های صنعتی را به دلیل استفاده از نگه‌دارنده‌ها نمی‌پسندید، خودتان آستین بالا بزنید و سس گوجه مخصوص خود را در آشپزخانه‌تان درست کنید.

این سس هم سالم است هم به شما اجازه خلاقیت در آشپزی و افزودن ادویه و طعم‌های تازه را به سس گوجه می‌دهد. باید امتحان کنید تا ببینید چشیدن طعم‌های تازه خانگی، چه لذت بیشتری نسبت به طعم‌های آماده تکراری دارد.

 

سس گوجه با ریحان ایتالیایی

 

مواد لازم برای درست کرد این سس، گوجه فرنگی، سیر، روغن زیتون، نمک و فلفل و کمی ریحان ایتالیایی خشک یا تازه است.

مرحله اول پوست کندن گوجه فرنگی‌هاست. برای این کار می‌توانید گوجه‌ها را بلانچ کنید. یعنی اول در آب جوش و بلافاصله در آب و یخ بیندازید تا پوسته نازکش بدون چسبیدن به گوشت گوجه، به راحتی جدا شود.

گوجه‌های پوست کنده را با مخلوط‌کن یا غذاساز پوره کنید. سیر رنده شده را در روغن زیتون با حرارت کم اندکی تفت دهید و پوره گوجه را با نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

 میزان نمک و فلفل به ذائقه خودتان بستگی دارد.

در پایان هم که سس کاملاً آب اضافه‌اش را از دست داد و به غلظت مطلوب رسید، ریحان را اضافه کنید و از روی حرارت بر‌دارید. ریحان ایتالیایی هم پیدا نکردید، مهم نیست، از ریحان معمولی تازه یا خشک استفاده کنید.

این سس گوجه خوش‌عطر و سالم را با چه غذایی دوست دارید امتحان کنید؟

 

سس گوجه فرنگی

 

سس گوجه فرنگی با فلفل دلمه‌ای

 

برای درست کردن این سس فوق‌العاده به فلفل دلمه‌ای رنگی و گوجه فرنگی به نسبت مساوی، کمی شکر، نمک، فلفل، برگ بو و روغن زیتون به اندازه دلخواه نیاز دارید.

مراحل درست کردنش هم ساده است. گوجه فرنگی را به همراه فلفل دلمه ای قرمز که دانه‌هایش را جدا کرده‌اید، در مخلوط‌کن می‌ریزید و مخلوط به دست آمده را با فلفل و نمک و برگ بو، روی شعله حرارت می‌دهید تا غلیظ شود.

بعد، اندکی شکر و روغن زیتون را اضافه می‌کنید و از روی شعله برمی‌دارید. اگر سس‌های شیرین را دوست ندارید، شکر را از مجموع مواد کم کنید. این سس برای پاستا، پیتزا و هر نوع سوخاری و سرخ کردنی عالی است. امتحان کنید.

ضمن اینکه در این سس از دو محصول اصلی گلخانه‌های هیدروپونیک مدرن آتاویتا استفاده شده است. اگر از محصولات آتاویتا در این سس استفاده کنید، دیگر در سالم بودن آن هیچ شکی باقی نمی‌ماند.

 

سس کچاپ

 

اگر به هر حال دلتان برای سس کچاپ تنگ می‌شود، آن را هم می‌توانید در خانه درست کنید. با این کار، هم چاشنی‌ها را به اندازه دلخواه تغییر می‌دهید و هم سس سالم  بر سر سفره می‌گذارید.

پایه این سس هما‌ن‌طور که پیداست، گوجه فرنگی و سرکه است. دستورهای مختلفی می‌توانید برای کچاپ پیدا کنید. ولی عمومی‌ترین دستور همین است که در ادامه می‌خوانید.

گوجه فرنگی را در مخلوط‌کن بریزید و بعد با رد کردن از صافی، تخمه و پوستش را جدا کنید. بعد شکر و سرکه را اضافه کنید و روی حرارت بگذارید. نسبت سرکه به آب گوجه ۱ به ۳ است.

مقدار شکر هم هر چه کمتر بهتر، بستگی دارد که کچاپ را چقدر شیرین دوست دارید. با اضافه کردن کم‌کم و چشیدن سس، مقدار شیرینی مطلوبتان را متوجه خواهید شد.

 


 

اگر از شکر پرهیز می‌کنید، می‌توانید عسل را جایگرین آن کنید. کمی سیر له‌شده یا پودر سیر، زعفران و فلفل قرمز به سس اضافه کنید و منتظر بمانید تا به غلظت مناسب برسد.

درست است که سس کچاپ خانگی را یاد گرفتید، ولی توصیه ما به شما امتحان کردن طعم‌های جدید است. کچاپ را با همه غذاها نخورید تا طعم واقعی آن‌ها را حس کنید.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.