مقاله

چطور سوپ گوجه فرنگی را خوشمزه‌تر بپزیم؟

مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

سوپ گوجه فرنگی یک غذا یا پیش‌غذای بین‌المللی است. به دستور پخت‌های مختلف فارسی و انگلیسی که نگاه کنیم، ۹۰درصد با مواد مشابه و با طرز پخت تقریباً یکسان آن را می‌پزند. برخی می‌گویند ما در ایران سوپ گوجه را به شیوه خودمان درست می‌کنیم.

برخی اصالت این سوپ را فرانسوی و با اندکی تغییر در مواد اولیه، ایتالیایی می‌دانند. در ترکیه هم سوپ گوجه با شیوه‌ای دیگر و همراه با برنج و مواد دیگری پخته می‌شود و پیش غذایی محبوب است.
سوپ گوجه فرنگی
ما در وعده‌های رسمی از سوپ به عنوان پیش‌غذا استفاده می‌کنیم ولی در وعده‌های معمولی این سوپ سبک و خوش‌طعم می‌تواند به عنوان غذای اصلی هم سرو شود. بخصوص که مواد اولیه اندک و مدت زمان پخت بسیار کوتاهی دارد و نتیجه این‌ها، غذایی خوش‌رنگ و خوشمزه می‌شود.

ما سعی کرده‌ایم با خواندن دستورهای مختلف، مشهورترین دستور سوپ گوجه فرنگی را انتخاب کنیم و در اینجا بیاوریم.

 

مواد لازم برای سوپ گوجه

  • مواد لازم برای سوپ گوجه فرنگی:
  • گوجه فرنگی قرمز درشت ۸ عدد
  • کره یا روغن زیتون ۲ قاشق
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • سیر ۲ حبه
  • برگ بو ۱ برگ
  • فلفل سیاه به میزان دلخواه
  • نمک به میزان دلخواه
  • سبزی معطر خرد شده ۱ قاشق
  • ادویه‌های دلخواه مثل آویشن، پاپریکا، رزماری تا حدی که روی طعم اصلی غذا اثر نگذارد
  • استاک مرغ، گوشت یا سبزیجات ۲ لیوان
  • خامه به میزان دلخواه (قابل حذف)

 

دستور پخت سوپ گوجه

 

پیاز را نگینی خرد کنید و با روغن زیتون یا کره تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سیر له شده را هم اضافه کنید و تفت دهید.

گوجه‌ها را پوست کنده و خرد یا پوره کنید. برای پوست کندن راحت گوجه فرنگی می‌توانید آن‌ها را در آب جوش بیندازید و بعد از ۳۰ ثانیه آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرید. پوست گوجه‌ها شل و به راحتی جدا می‌شوند.

گوجه‌ها را به محتویات قابلمه اضافه کنید و بعد از یک تفت کوتاه، استاک را اضافه کنید. ادویه‌ها و نمک را اضافه کنید و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت با حرارت کم بپزد. اگر گوجه را قبلاً پخته باشید این زمان به کمتر از ده دقیقه می‌رسد.

اگر با نحوه درست کردن استاک آشنا نیستید این توضیح خیلی کوتاه را بخوانید. استاک از پختن طولانی‌مدت استخوان‌های گاو و گوسفند یا مرغ و ماهی در آب به دست می‌آید. با پختن برخی سبزیجات و حبوبات هم می‌توان استاک گیاهی درست کرد. آب به دست آمده را صاف می‌کنند و در غذاهای مختلف مثل انواع سوپ‌ها از آن استفاده می‌کنند.

 

سه فوت کوزه‌گری در پخت سوپ گوجه فرنگی

  • اگر استاک ندارید می‌توانید از قرص‌های عصاره گوشت یا آب معمولی استفاده کنید. البته با این کار مزه اومامی استاک را از دست خواهید داد ولی گوجه فرنگی همراه کره و ادویه‌هایی که به کار برده‌اید، به اندازه کافی خوش عطر و بو هستند.
  • توجه کنید که در سوپ گوجه فرنگی و در هر غذای دیگری در استفاده از ادویه زیاده‌روی نکنید. همیشه عطر و بوی مواد اصلی باید برجسته‌تر باشد. ادویه‌ها باید رایحه‌های فرعی باشند و بر طعم و بوی غذا غالب نشوند.
  • گفتیم که اگر گوجه‌ها از قبل پخته باشند، زمان پخت سوپ شما بسیار کوتاه می‌شود. برای این کار می‌توانید گوجه‌فرنگی‌ها را نصف کنید و با پیاز و سیر و روغن زیتون توی سینی فر بگذارید و با درجه حرارت و زمان مناسب آن‌ها را کباب کنید.

 

بعد آن‌ها را درون مایع استاک بریزید و ادویه‌ها اضافه کنید و مدت کمی حرارت دهید. میکس کردن و سرو کردن آن هم تفاوتی با آنچه در روش قبل گفتیم ندارد. فقط این بار کمی طعم گوجه کبابی را به سوپ گوجه خود اضافه کرده‌اید.

حالا وقت آن است که سوپ را برای یکدست شدن با میکسر یا گوشت‌کوب برقی هم بزنید. چند دقیقه دیگر سوپ میکس شده را روی حرارت نگه دارید. بعد می‌توانید سوپ گوجه را در ظرف دلخواه خود بکشید و روی آن را با کمی خامه و جعفری یا ریحان خرد شده تزیین کنید.

 

با کدام محصول آتاویتا می‌توانید سوپ گوجه بپزید؟

 

آتاویتا ارقام مختلف گوجه فرنگی را در گلخانه‌های مدرن خود تولید و باکیفیت‌ترین گوجه‌های بازار را برای مصرف به دست شما می‌رساند. از بین این ارقام، توصیه ما برای درست کردن سوپ گوجه، گوجه‌های درشت یا گوجه تخم‌مرغی آتاویتاست.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.