اخبار

شاخه صادرات گوجه خشک آتاویتا فعال شد

اسفند ۱۶, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

«گوجه خشک آتاویتا» محصولی جدید در بازارهای جهانی

 

مجموعه آتاویتا بعد از تجربه‌های موفق در بازار صادرات محصولات کشاورزی تازه، به تازگی وارد شاخه‌ای متفاوت در صادرات شده است. محصول جدیدی که از فراوری محصولات گلخانه‌های مدرن آتاویتا به دست آمده، «گوجه خشک آتاویتا» است که قرار است وارد بازارهای جهانی شود.

 محصولی که ارزش افزوده بیشتری از محصولات خام کشاورزی دارد و ارز‌آوری بیشتری هم برای کشور به همراه خواهد داشت.

 صادرات گام نخستی است که آتاویتا در این مسیر برداشته و به زودی قرار است محصولات تازه و فراوری‌شده ما را در بازارهای داخلی هم ببینید.

 

سهم اندک ایران از صادرات گوجه خشک

 

مانند بسیاری از محصولات کشاورزی و دیگر صنایع مرتبط با آن، ترکیه مهم‌ترین تولید‌کننده و صادرکننده گوجه خشک در منطقه است. این در حالی است که ایران با داشتن تولید قابل توجه گوجه فرنگی، سهمی از عرضه این محصول ارزشمند به بازار جهانی ندارد.

 چه بسا در مقاطعی گوجه خشک وارداتی بیشتر از گوجه خشک تولید داخل در بازارهای داخلی دیده می‌شود. علاوه بر این‌هاَ اغلب و در طول سال‌های مختلف، اخباری از فروش نرفتن محصول گوجه کشاورزان جنوب ایران به گوش می‌رسد که نگران‌کننده است.

همانطور که در مسئله فروش نفت، خام فروشی آن چندان جذابیت ندارد، در زمینه صادرات محصولات کشاورزی هم ایجاد ارزش افزوده برای یک محصول کشاورزی می‌تواند موجب افزایش قیمت آن و در نهایت سودآوری بیشتر آن شود.

 از این رو و با توجه به جذابیت‌هایی که بازار صادرات گوجه خشک در  دنیا دارد، مجموعه آتاویتا تصمیم گرفت تا شاخه جدیدی در سبد محصولاتش ایجاد کند و وارد بازار صادرات گوجه خشک دنیا شود.

کیفیت نقطه برتری ماست

 

در بازار گوجه خشک، میزان تولید، کیفیت مواد اولیه و شیوه خشک کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند به بزرگ کردن سهم شما از بازار جهانی کمک کند. نقصانی در هر یک از این سه مورد می‌تواند منجر به نامرغوبی محصول و کم‌طرفدار شدنش در دنیا شود.

نکته‌ای که در آتاویتا یک مزیت به حساب می‌آید. چرا که محصولات اولیه گوجه خشک‌ها از گلخانه‌های مدرن هیدروپونیک ارس تارلار امیر و ارس تارلا امین تأمین می‌شود.

از این رو کیفیت محصول کاملاً تضمین شده و اقبال به آن هم در بازار جهانی به خوبی نشان‌دهنده موفقیت این محصول فرآوری شده است. از سوی دیگر مجموعه آتاویتا هیچ محدودیتی در حجم تولید ندارد و بسته به نیاز بازار از طریق مزارع خود می‌تواند مواد اولیه گوجه خشک‌های صادراتی را تأمین کند.

برتری کیفیت محصولات در آتاویتا همیشه یک اصل مهم بوده است. عمده گوجه خشکی که در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا تولید می‌شود، گوجه آفتاب خشک است.

گوجه‌ای که در فضای باز مزارع و با آفتاب مستقیم خشک می‌شود. شیوه‌ای که مخاطرات بهداشتی زیادی به همراه دارد و به همین دلیل چندان مطلوب صادرات نیست و بیشتر در کارخانه‌های صنایع غذایی مصرف می‌شود.

ما در آتاویتا برای حفظ کیفیت محصول از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنیم. گوجه‌ فرنگی بیف آتاویتا در خشک‌کن‌های استریل و به روش گردش هوای گرم، حرارتی یا مایکروویوی تولید می‌شوند.

 

مطالب مرتبط

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.