مقاله

فلفل دلمه ای و تأثیر آن بر کرونا

آبان ۵, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

فلفل دلمه ای و تأثیر آن بر کرونا

 

همه ما درباره خواص مختلف خوراکی‌ها کم و بیش چیزهایی می‌دانیم. با همه‌گیر شدن بیماری کرونا، بارها با نظرات مختلفی درباره خواص مواد غذایی برای پیشگیری یا درمان آن روبه‌رو شده‌ایم. در این نوشته می‌خواهیم درباره فلفل دلمه ای و تأثیر آن بر کرونا بیشتر بدانیم. آیا مصرف این صیفی اثری در درمان یا پیشگیری از ابتلا به این ویروس همه‌گیر دارد؟

ویروس کرونا چندین ماه است که مهمان ناخوانده مردم در سرتاسر جهان شده و متأسفانه تا کنون راهی هم برای کنترل آن به دست نیامده است. بسیاری بر این باورند که این ویروس آمده تا بماند و شکل زندگی ما را برای همیشه یا لااقل برای مدتی طولانی تغییر دهد.

 

فلفل دلمه ای و تأثیر آن بر کرونا

 

در این بین، توصیه پزشکی این است که تا جای ممکن با قوی کردن سیستم ایمنی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، از دچار شدن به این بیماری پیشگیری کنیم. با اصول رعایت بهداشت و ضدعفونی همه چیز، کم و بیش در این ماه‌ها آشنا شده‌ایم. اما برای تقویت سیستم ایمنی باید چکار کنیم؟

پیش گرفتن سبک زندگی سالم، پاسخی است که به این سوال داده می‌شود و تغذیه سالم بخش مهمی از آن است. ببینیم جایگاه تولیدات گلخانه‌های آتاویتا در این رژیم غذایی سالم کجاست.

 

فلفل دلمه ای و کرونا

 

فلفل دلمه ای حاوی منابع سرشار از ویتامین‌های گروه بی، ویتامین سی، ویتامین ای، پتاسیم، مولیبدن و فیبر است. علاوه بر این، فلفل دلمه‌ای دارای ویتامین کا، منگنز، فسفر، منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌هاست. ویتامین C مورد نیاز بدن به صورت روزانه از طریق مواد غذایی به بدن شما می‌رسد. به طور مثال گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای سرشار ار  ویتامین C هستند.

ویتامین سی در انواع میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارد و مرکبات از جمله لیمو، پرتقال، نارنگی و گریپ‌فروت، انواع توت، انبه، کیوی و انواع سبزیجات تازه از منابع خوب آن به شمار می‎آیند.

 

توصیه وزارت بهداشت به مصرف ویتامین سی

 

طبق اعلام وزارت بهداشت مصرف روزانه منابع غذایی سرشار از ویتامین C مثل گوجه فرنگی، سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه‌های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین، کیوی و سبزی‌های دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه ای به پیشگیری از بیماری‌ کمک می‌کند.

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه سه واحد از گروه سبزی‌ها و حداقل ۲ واحد میوه توصیه می‌شود.

میزان ویتامین C در فلفل دلمه ای با رسیدن آن افزایش می‌یابد. یک فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده ۱۵۷درصد از ویتامین C روزانه را به شما می‌دهد و این یک روش عالی برای سالم ماندن است.

 

فلفل دلمه ای حافظ سیستم ایمنی بدن

 

ویتامین سی موجود در فلفل دلمه‌ای برای حفاظت از سیستم ایمنی بدن سالم لازم است. ویتامین کای موجود در آن به جلوگیری از تشکیل لخته خون کمک می‌کند.

یکی از عوارض بیماری کرونا احساس خستگی دائمی و در مواردی افسردگی است. اگر احساس ناراحتی می‌کنید، سعی کنید میزان ویتامین B6 مصرفی خود را افزایش دهید.

B6 به طور طبیعی در فلفل دلمه ای وجود دارد و به مغز شما کمک می‌کند تا سروتونین و نوراپی نفرین، دو ماده شیمیایی تأثیرگذار بر خلق و خوی شما را تولید کند.

ممکن است دردهای ناشی از بیماری باعث بی‌خوابی شما شود. ویتامین B6 موجود در فلفل دلمه‌ ای به تولید ملاتونین کمک می‌کند. ملاتونین ماده‌ای است که بدن شما برای تنظیم ساعت داخلی خود به آن نیاز دارد.

چاقی یکی از عواملی شناخته شده که برای مبتلایان به ویروس کرونا احتمال خطر را افزایش می‌دهد. فلفل دلمه‌ای بسیار کم‌چربی و کم‌کالری است.

این فلفل حدود ۱ گرم چربی و ۲۹ کالری در هر فنجان دارد که آن را به یک گزینه عالی برای یک وعده غذایی اصلی یا میان‌وعده تبدیل می‌کند.

 

فلفل دلمه ای به کاهش درد کمک می‌کند

 

بدن‌درد شدید و سردرد از نشانه‌های شایع بیماری ناشی از کووید ۱۹ هستند. فلفل دلمه ای به چند روش درد مزمن را تسکین می‌دهد. ویتامین C و ویتامین K که هر دو در فلفل دلمه ای یافت می‌شوند، دارای  خواص ضد‌التهابی هستند که تورم را کاهش می‌دهد. کپسایسین موجود در این ماده غذایی همچنین درد مزمن را تسکین می‌دهد.

آتاویتا با تولید محصولات سالم و مغذی مثل فلفل دلمه ای رنگی و گوجه فرنگی گلخانه‌ای، نقش خود را در تأمین غذای سالم برای سلامت جامعه ایفا می‌کند.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.