مقاله

فواید خوردن گوجه فرنگی

مهر ۲۷, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

فواید خوردن گوجه فرنگی برای سلامتی

 

تا به حال شده که از خوردن گوجه فرنگی سر باز بزنید؟ آیا این ماده غذایی را هر روز در رژیم غذایی خود قرار می‌دهید؟ از فواید خوردن گوجه فرنگی برای سلامتی بدن انسان آگاه هستید؟ می‌دانید که گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هاست، بدن را برای مقابله با بسیاری از بیماری‌ها آماده می‌کند و سلامتی شما را در وضع خوبی حفظ می‌نماید؟

در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین اثرات مصرف مرتب گوجه فرنگی بر سلامت بدن آشنا می‌شوید.

 

خوردن گوجه فرنگی

 

خوردن گوجه فرنگی و تقویت بینایی

 

ویتامین آ موجود در گوجه فرنگی قدرت بینایی شما را بهبود می‌خشد. همچنین این ماده مغذی از شب‌کوری و تحلیل ماهیچه‌ها هم جلوگیری می‌کند.

 

خوردن گوجه فرنگی و کمک به مبارزه با سرطان

 

طبق آخرین یافته‌های پزشکی، گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان لیکوپن است. این ماده غذایی در پایین آوردن خطر ابتلا به سرطان، بخصوص سرطان ریه، روده و پروستات بسیار موثر است.

 

خوردن گوجه فرنگی و حفظ سلامت خون

 

تحقیقات نشان می‌دهند که یک عدد گوجه فرنگی می‌تواند ۴۰درصد ویتامین سی مورد نیاز روزانه ما را تأمین کند. به علاوه اینکه حاوی ویتامین آ، پتاسیم و آهن است که برای حفظ سلامت خون لازم هستند.

 ویتامین کا که کنترل‌کننده خونریزی و لخته شدن خون است، در گوجه فرنگی وجود دارد. گوجه فرنگی به طور کل به گردش خون و سلامت آن کمک می‌کند.

 

گوجه فرنگی و کاهش خطر بیماری‌های قلبی

 

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می‌تواند از شما در مقابل بیماری‌های قلبی و عروقی محافظت کند. قرار دادن گوجه فرنگی در رژیم غذایی روزانه به کاهش سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید خون و کاهش رسوب چربی در عروق کمک می‌کند.

 

خوردن گوجه فرنگی؛ مفید برای هاضمه

 

خوردن روزانه گوجه فرنگی سیستم گوارشی را سالم نگه می‌دارد و به دفع سموم از بدن کمک می‌کند.

 

گوجه فرنگی و سلامت پوست

 

گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپن است و با پیری سلول‌ها و با رادیکال‌های آزاد که باعث پیری پوست می‌شوند مقابله می‌کند. گوجه فرنگی می‌تواند منافذ پوست را منقبض کرده و آن را پاک‌سازی کند.

همچنین مصرف گوجه‌فرنگی سبب می‌شود که پوستتان براق و سالم بماند. این تاثیر به این دلیل است که گوجه‌فرنگی حاوی ویتامین سی است.

 


 

گوجه فرنگی و مقابله با خستگی

 

گوجه فرنگی حاوی ویتامین‌های آ، سی، بی، کا و ای است. از بین این ویتامین‌ها ویتامین سی برای مقابله با خستگی و ایجاد احساس نشاط و سرزندگی بسیار موثر است.

ویتامین سی نقش زیادی در حفاظت از سلول‌ها دارد و اثرات رادیکال‌های آزاد و آلاینده‌ها را کاهش می‌دهد.

آتاویتا تولیدکننده یکی از سالم‌ترین و مغذی‌ترین محصولات گلخانه‌ای نظیر گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای است. خرید عمده گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای رنگی گلخانه‌های مدرن آتاویتا از سوی کشورهایی چون روسیه صورت می‌گیرد. اگر از استانداردهای سختگیرانه صادرات محصولات کشاورزی به چنین کشوری اطلاع داشته باشید، کیفیت و سلامت این محصولات برایتان اثبات خواهد شد.

انواع گوجه فرنگی آتاویتا

 

 

برای آشنایی با انواع گوجه فرنگی با کشت هیدروپونیک در گلخانه های شیشه ای آتاویتا با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.