مقاله

فواید فلفل دلمه ای

مهر ۲۹, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

فواید فلفل دلمه ای چقدر در سلامتی اثرگذار است؟

فواید فلفل دلمه ای معمولاً کمتر از سایر فلفل‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، چرا که فاقد کپسایسین است. کپسایسین ماده‌ای است که موجب تند شدن فلفل شده و فواید ضد سرطان فراوانی دارد. فلفل‌های دلمه‌ای با وجود اینکه اشک شما را درنمی‌آورند، ترکیبات خاص خود را برای افزایش سلامت دارند. فواید فلفل دلمه ای در داشتن مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست.
فلفل دلمه‌ ای دارای ترکیبات سلامتی‌بخش برای درمان و پیشگیری از برخی از بیماری‌های خطرناک است.
در ادامه به برخی از بسیار فواید فلفل دلمه ای و اینکه چگونه به بهبود سلامتی کمک می‌کنند، اشاره خواهیم کرد.

فلفل دلمه ای حاوی ترکیبات ضد التهابی است

اگر چه زمانی که به دنبال مواد غذایی حاوی ویتامین سی هستیم، ممکن است فلفل دلمه‌ای اولین چیزی نباشد که به فکر آن می‌افتیم، اما این فلفل‌ها در مقایسه با پرتقال می‌تواند میزان ویتامین سی بیشتری فراهم کند.
علاوه بر این، فلفل دلمه‌ای‌ها ویتامین سی بیشتری نسبت به گوجه فرنگی و سیب زمینی دارند. به ویژه، فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از این ویتامین است.
اگر می‌خواهید از التهاب در بدن جلوگیری کنید، باید ویتامین سی بخش از عمده‌ای از رژیم غذایی شما باشد. فواید ضد التهابی فلفل دلمه‌ای، این نوع از فلفل را برای مقابله با چندین بیماری مهم، تأثیرگذار کرده است.
فلفل دلمه‌ای علاوه بر ویتامین سی، حاوی فیتوکمیکال‌ها و کاروتنوئیدهاست که برای جلوگیری از التهاب مؤثرند.

فلفل دلمه‌ای حاوی مواد ضد سرطان است

طبق تحقیقات گسترده‌ای که انجام شده، فلفل دلمه‌ای‌ها برای مبارزه با برخی از انواع سرطان مؤثرند. دانشمندان معتقدند که فلفل دلمه‌ای به ویژه به بهبود سرطان پروستات، سینه و ریه کمک می‌کند.
فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی رنگدانه‌ آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپن و ویتامین ای است. پژوهشگران با استفاده از این دو ماده توانسته‌اند اندازه تومورهای سرطانی در سرطان پروستات را کوچک‌تر کنند. یک وعده صد گرمی از فلفل دلمه‌ای حاوی مقدار لیکوپنی بیشتر از معادل این میزان مارچوبه است.

فواید فلفل دلمه ای

فلفل دلمه‌ای باعث افزایش سلامت قلب می‌شود

فلفل دلمه‌ای حاوی مقادیر فراوانی از کورستین و زآگزانتین است. این دو آنتی‌اکسیدان می‌تواند به مقابله با اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) کمک کند.
احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در افرادی که سطح بالایی از LDL اکسیدشده دارند، بیشتر است. نوع LDL از کلسترول هنگام اکسید شدن، مستعد چسبیدن به دیواره عروق است. این ویژگی منجر به شرایطی می‌شود که به تصلب شرایین معروف است و در نهایت ممکن است منجر به بیماری قلبی شود.
مصرف مواد غذایی مانند فلفل دلمه‌ای که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، برای حفظ سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.
علاوه بر این، فلفل دلمه‌ای حاوی فولات، ماده دیگری است که برای سلامت قلب اهمیت دارد. پژوهشگران دریافته‌اند که افزایش میزان فولات در رژیم غذایی منجر به کمتر شدن خطر ابتلا به بیماری قلبی می‌شود.
طبق یافته‌های یک پژوهش، افرادی که بیشترین میزان فولات را مصرف کرده‌اند، بیش از پنجاه درصد کمتر از سایرین دچار حمله قلبی می‌شوند. فلفل دلمه‌ای در مقایسه با گوجه فرنگی یا هویج، فولات بیشتری دارد.
گلخانه‌های هیدروپونیک آتاویتا تولیدکننده بهترین و باکیفیت‌ترین فلفل دلمه ای رنگی با حفظ بیشترین خواص آن در ایران هستند. در این بلاگ با خواص فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی بیشتر آشنا می‌شوید. قرار دادن این محصولات سالم و مغذی در رژیم غذایی اثر مثبتی بر سلامتی شما دارد.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.