اخبار

افتتاحیه مجتمع گلخانه هیدروپونیک شیشه‌ای ارس تارلا امیر

شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

آیین گشایش مجتمع گلخانه هیدروپونیک شیشه‌ای ارس تارلا امیر با دستور رئیس جمهور

 

پروژه مجتمع گلخانه هیدروپونیک شیشه‌ای ارس تارلا امیر با کشت هیدروپونیک روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در آیین افتتاح این مجتمع  گفت: «امروز شاهد افتتاح یک گلخانه شیشه‌ای ۸۰ هکتاری در منطقه آزاد ارس هستیم و آن طور که اشاره شد، یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های گلخانه‌ای در منطقه خاورمیانه است که در اشتغال و صادرات نقش خوبی دارد. اکثر محصولات این گلخانه صادراتی است و در طول سال می‌تواند هم برای مصرف داخلی و هم برای صادرات محصول داشته باشد».

 

گلخانه هیدروپونیک شیشه‌ای

 

شایان ذکر است این طرح تولیدی، بزرگ‌ترین پروژه گلخانه شیشه ای خاورمیانه به روش کشت هیدروپونیک است. سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی مورد نیاز برای این طرح در مجموع ۱۱۰۰۰میلیارد ریال برآورد شده است.

استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان در منطقه آزاد ارس (جلفا)، از جمله آقای محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری‌‌صنعتی ارس در این مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

 

همچنین در این مراسم، آقای ابراهیمی، مجری طرح مجتمع گلخانه‌ای ارس تارلا امیر، با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی این مجموعه از مساعدت و همراهی دکتر خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی، روح‌اله خدارحمی، مدیرعامل بانک کشاورزی و دیگر مسئولان از جمله مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان آذربایجان شرقی تشکر و قدردانی کرد.

 

 

ایشان در این مراسم به معرفی این طرح پرداخت و افزود: «طرح‌های گلخانه‌‌ای با سرمایه‌گذاری این گروه در عرصه‌ای بالغ بر ۱۳۰هکتار با اشتغالزایی برای بیش از هزار نفر، سالانه بیش از ۴۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کند. انتظار می‌رود مانند سال‌های پیش ۸۵درصد این تولیدات به کشورهای حوزه سی‌آی‌اس و بالاخص کشور روسیه صادر شود.

آخرین فناوری‌های گلخانه‌ای مورد استفاده در کشورهای توسعه ‌یافته در این مجتمع مورد بهره‌برداری و به عنوان الگوی تخصصی مورد توجه عموم علاقه‌مندان، محققان و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است».

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین پروژه کشت گلخانه‌ای شیشه‌ای خاورمیانه به روش هیدروپونیک با استفاده از فناوری روز دنیا از سوی شرکت ارس تارلا امیر در وسعت ۸۰ هکتار به بهره‌برداری رسید

گفت: «با افتتاح این پروژه هم اکنون ۵۵ واحد گلخانه‌ای فعال به مساحت حدود ۲۰۰ هکتار در جلفا وجود دارد که با افزایش وسعت گلخانه‌ها به ۱۶۰ هکتار این منطقه به قطب تولید محصولات گلخانه‌ای کشور تبدیل خواهد شد».

 

 

وی افزود: «پروژه اول این گروه سرمایه‌گذاری به نام مجتمع گلخانه‌ای ارس تارلا امین که از سال ۹۶ با تکنولوژی کشت هیدروپونیک در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار و ۳۰ هکتار زمین زیر کشت رفته، بیش از ۸۰درصد محصول خود را تحت برند آتاویتا Atavita به بازارهای روسیه و کشورهای عربی صادر می‌کند».

در این مجتمع عظیم و پیشرفته گلخانه‌ای محصولات متعددی از جمله بادمجان، فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی تولید می‌شود.

 

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.