مقاله

مزیت گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تولید شده در ایران

اسفند ۱۶, ۱۴۰۰ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

مزیت گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تولید شده در ایران

 

همان‌طور که می‌دانید گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای جزو سبزیجات پرمصرف، به‌خصوص در بین ایرانیان هستند. بنابراین در ایران گلخانه‌های فراوانی برای کاشت و تولید گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تأسیس شده است. علاوه بر این‌ها ایران به دلیل شرایط و اقلیم آب وهوایی بی‌نظیری که دارد، تاکنون جزو برترین کشورها برای تولید سبزیجات تازه به‌خصوص گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای بوده است.

این دو محصول تولیدی ایرانی در بین مردم کشورهای دیگر نیز بسیار پرطرفدار هستند و به همین دلیل بخش عمده‌ای از صادرات غیر نفتی ایران به این سبزیجات وابسته است. ما در این مقاله می‌خواهیم به این مسئله بپردازیم که چه دلایلی باعث مزیت گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تولیدشده در ایران، نسبت به کشورهای دیگر شده‌ است.

 

قیمت مقرون به‌صرفه

 

گوجه فرنگی‌ها و فلفل دلمه‌ای‌هایی که در ایران تولید می‌شوند، از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به‌صرفه هستند؛ زیرا قیمت مواد اولیه و نیروی انسانی در ایران بسیار کم‌تر از کشورهای دیگر است و همین موضوع باعث می‌شود تا این محصولات ایرانی با قیمت بسیار مناسبی عرضه شوند.

 

کیفیت بسیار بالای گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای‌های تولید شده در ایران

 

باید بگوییم گوجه فرنگی‌ها و فلفل دلمه ای‌هایی که در ایران تولید شده و پرورش داده می‌شوند، چه از لحاظ زیبایی ظاهری و چه از لحاظ طعم و مزه، بسیار بهتر و با کیفیت‌تر از سایر کشورها هستند. زیرا ایران گلخانه‌های بسیار عالی و با امکاناتی، مانند هیدروپونیک را برای پرورش این سبزیجات تأسیس کرده است. این گلخانه‌ها با توجه به امکانات و روش کاشتی که دارند، در همه فصل‌های سال، گیاهان و سبزیجات بسیار باکیفیتی را ارائه می‌کنند.

 

کیفیت بسیار بالای گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای‌های تولید شده در ایران

 

قابل ذکر است که همین کیفیت و عطر و طعم بی‌نظیر گوجه فرنگی‌ها و فلفل دلمه‌ای‌های ایرانی باعث شده است تا ایران هر ساله محموله‌های زیادی از این سبزیجات را به کشورهای دیگر صادر کند. از همین رو بخش عمده‌ای از هزینه‌های کشور از صادرات همین دو سبزیجات تأمین می‌شود. علاوه بر این‌ها شرایط آب و هوایی ایران نیز در خوش طعم بودن این سبزیجات‌ بسیار مؤثر است.

 

امکان تولید و پرورش فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی در همه فصل‌ها در ایران

 

همان‌طور که همه شما می‌دانید عطر و طعمی که سبزیجات تازه دارند با عطر و طعم سبزیجات یخ زده و مانده، قابل مقایسه نیست. بنابراین می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های مهمی که گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای‌های تولید شده در ایران دارند، همین تازه بودن همیشگی آن‌هاست. ایران به دلیل این‌که یک کشور چهار فصل است و اقلیم آب و هوایی گوناگون و بی‌نظیری دارد؛ در همه فصل‌های سال گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تازه پرورش می‌دهد.

 

مزیت گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تولید شده در ایران

همچنین کاشت این دو سبزیجات معمولا در همه نقاط ایران میسر است و اغلب شهرهای ایران گلخانه‌های اختصاصی برای پرورش گوجه فرنگی و سبزیجات دارند. به همین دلیل این دو سبزیجات همیشه در دسترس هستند. در گلخانه های شیشه ای هیدروپونیک آتاویتا بهترین محصولات با بهترین کیفیت برای صادرات تولید می شوند.

 

استفاده از روش‌های منحصر به فرد برای کاشت فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی در ایران

 

امروزه در ایران روش‌های بسیار پیشرفته‌ای برای تولید گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین این روش‌ها پرورش گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای‌های گلخانه‌ای، با امکانات بسیار پیشرفته است. گلخانه‌های ایرانی که به پرورش این دو محصول می‌پردازند، معمولا از روش‌های نوین و همچنین تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند. همین امر باعث شده است تا گوجه فرنگی‌ها و فلفل دلمه‌ای‌های تولید شده در ایران از کیفیت بالایی برخوردار بوده و همچنین در بین مردم کشورهای دیگر نیز بسیار پرطرفدار باشند.

به عنوان مثال در گلخانه‌های زرین کشت ایران برای کاشت این دو سبزیجات از روش کشت هیدروپونیک یا آب‌کشت که جزو روش‌های کاشت سبزیجات بدون خاک است، استفاده می‌شود. در این نوع کشت دیگر نیازی به شخم و آبیاری نیست؛ بنابراین مصرف آب به طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابد. به همین دلیل گفته می‌شود که در این روش چیزی حدود 70 تا 80 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. از  دیگر مزایای این نوع کشت، کاهش مصرف سموم است. زیرا از روش‌های بسیار نوینی برای دفع آفات در آن استفاده می‌شود. برای مثال از حشره‌های شکارگری استفاده می‌شود که از آفات تغذیه کرده و آن‌ها را از بین می‌برند.

 

بسته بندی مدرن و استاندارد

 

قابل ذکر است که کیفیت و سلامت سبزیجات تا حد زیادی به نوع بسته‌بندی آن‌ها مرتبط است. بنابراین محصولات تولید شده در ایران مانند فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی با رعایت استانداردها و با استفاده از روش‌های مدرن بسته‌بندی می‌شوند. همچنین بسیاری از کشورها که شرایط بسیار سخت‌گیرانه‌ای برای واردات محصولات غذایی دارند، اغلب به بسته‌بندی این نوع محصولات توجه فراوانی می‌کنند. پس یکی از دلایلی که باعث اهمیت بالای فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی تولید شده در ایران برای کشورهای دیگر شده، همین نوع و روش بسته‌بندی باکیفیت و مدرن است.

 

استفاده از روش‌های منحصر به فرد برای کاشت فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی در ایران

 

این نوع بسته‌بندی مدرن و استاندارد ایران برای سبزیجات، باعث می‌شود تا صادرات آن‌ها به کشورهایی که مسافت بسیار طولانی‌ دارند، به‌راحتی صورت بگیرد. زیرا اگر بسته‌بندی کاملا استاندارد باشد، این نوع محصولات دیگر دچار گندیدگی، له شدگی، تغییر رنگ، افت کیفیت، از بین رفتن عطر و بو، بد طعمی و فساد میکروبی و… نمی‌شوند و مواد غذایی حساس مانند فلفل دلمه ای و به‌خصوص گوجه فرنگی، کاملا سالم به کشور مقصد خواهند رسید.

 

سخن پایانی

 

گوجه فرنگی‌ها و فلفل دلمه‌ای‌های تولید شده در ایران از مزایای بسیاری بهره‌مند هستند که همین مزایا باعث محبوبیت آن‌ها در بین کشورهای دیگر نیز شده است. این نوع سبزیجات با روش‌های بسیار نوین و با امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته موجود در گلخانه‌های ایران تولید می‌شوند. همچنین گوجه فرنگی‌ها و فلفل دلمه‌ای‌های ایرانی عطر و طعم بسیار دلپذیری دارند.

ایران به خاطر شرایط و اقلیم آب‌و‌هوایی فوق‌العاده‌ای که دارد، قادر است در همه فصل‌ها گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای تازه پرورش داده و به بازار ارائه کند. ما در این مقاله سعی کردیم تمام دلایلی که باعث محبوبیت این سبزیجات تولید شده ایرانی در سایر کشورها شده‌اند را برای شما بیان کنیم.

 

مطالب مرتبط

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.