مقاله

نکته‌هایی درباره پرورش گوجه فرنگی

بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

نکته‌هایی درباره پرورش گوجه فرنگی در گلخانه‌های هیدروپونیک

 

چراغ‌ها رو روشن نگذارید

 

هیچ چیزی جای نور آفتاب را نمی‌گیرد، اما زمانی که می‌خواهید در تمام طول سال، به ویژه در روزهای کوتاه زمستان، گوجه فرنگی پرورش بدهید، کمی نیروی کمکی بد نیست.

می‌توانید از لامپ‌های رشد با کارایی بالا استفاده کنید که برای نوردهی مناسب به گیاهان طراحی شده‌اند. این لامپ‌ها نور زرد رنگی دارند و نور آن‌ها مانند لامپ‌های استاندارد خانگی سفید رنگ نیست.

 همان‌طور که گفته شد، این لامپ‌های کارآمد همانند نور خورشید نیستند. یک ساعت نور خورشید با چند ساعت از نور این لامپ‌ها برابری می‌کند.

این لامپ‌ها را در طول سال به صورت مداوم روشن نکنید. گیاهان باید فرایند طبیعی را برای دریافت نور سپری کنند و در بازه‌هایی از زمان به خواب بروند.

همچنین، باید زنبورهایی که برای گرده‌افشانی محصولات استفاده می‌کنید، در بازه‌هایی از زمان فکر کنند که غروب شده و به کندوهای خود بازگردند. همه موجودات نیازمند خواب هستند.

 

نیروی برق محلی و تجدیدپذیر

 

نیروی برق را از شرکت‌های محلی تأمین کنید.  شرکت محلی فعال در زمینه انرژی که هزینه کمتری برای انتقال نیرو صرف کند و برق را با انرژی‌های تجدید‌پذیر تولید کند.  علاوه بر این، تلاش کنید که در دوره‌هایی که اوج مصرف برق نیست از برق استفاده کنید.

با این کار قادر خواهید بود تا بدون ایجاد مشکل برای سیستم برق‌رسانی در اوج فصل گرما، نور مورد نیاز گیاهان خود را تأمین کنید؛ کاری که هم برای شما و هم برای جامعه مفید است.

 

 

همیشه فصل گوجه فرنگی است؛ مدیریت گرما

 

برای نگه داشتن دمای گلخانه‌ها در دمای ۶۹ تا ۷۲ درجه، در برخی گلخانه‌ها از طریق مجموعه‌ای از لوله‌های آب گرم آن را گرم می‌کنند.

 برای گرم کردن آب می‌توان از دیگ‌های بخار گاز طبیعی که هم با گاز پروپان و هم با دیزل کار می‌کنند استفاده کرد. این گرما با گرمایی که از لامپ‌های رشد تولید می‌شود، تکمیل می‌شود.

به منظور استفاده بیشتر از گرما، کل گلخانه را به صفحات جمع‌شونده‌ای که دیوارها و سقف را می‌پوشانند مجهز کنید. این صفحات نه‌تنها به حفظ گرما کمک می‌کنند، بلکه باعث کاهش آلودگی نوری نیز می‌شوند.

 

گیاهان عاشق روزهای گرم آفتابی و شب‌های خنک هستند. تلاش کنید دمای گلخانه‌ها را در شب ۱۰ درجه کمتر کنید. این کار را به همان روشی انجام دهید که مردم شب‌ها انجام می‌دهند، یعنی پنجره‌ها را باز کنید! این کار به خنک شدن گیاهان، رشد گوجه فرنگی‌ها و حفظ تعادل همه چیز کمک می‌کند.

 

گلخانه‌های عظیم هیدروپونیک آتاویتا از برخی از این روش‌ها استفاده می‌کنند. اما ساختار همه گلخانه‌ها یکسان نیستند و ممکن است روش‌های هر گلخانه با دیگری برای پرورش گوجه فرنگی یا فلفل دلمه ای و بادمجان متفاوت باشد. این گلخانه‌ها باید زیر نظر کارشناسان مجرب و متخصص برنامه‌ریزی و کنترل شوند. آتاویتا با تجربه‌ای چندین ساله می‌تواند به دیگر فعالان این عرصه خدمات مشاوره‌ای ارائه دهد.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.