مقاله

همه چیز درباره فلفل دلمه‌ای

تیر ۲۴, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

درباره فلفل دلمه‌ای بیشتر بدانید (قسمت اول)

 

فلفل دلمه‌ای، فلفل شیرینی که تندی بسیار ملایمی دارد، در بسیاری از دستور غذاهای سراسر جهان عضوی محبوب است. این فلفل در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. در ادامه قصد داریم بیشتر درباره فلفل دلمه‌ای یاد بگیریم.

 

 

 

 

اصلاً فلفل دلمه‌ای چی هست؟

 

فلفل دلمه‌ای یک فلفل شیرین و بدون تندی است که به خاطر عطر ویژه و بافتش در آشپزی بسیار استفاده می‌شود.
فلفل دلمه‌ای در چند رنگ درخشان و روشن یافت می‌شود. رنگ‌های بیشتر فراگیر، سبز، زرد، نارنجی و قرمز هستند. اما رنگ قهوه‌ای، بنفش و حتی سفید آن‌ هم در نقاطی پرورش داده می‌شود و کمیاب‌تر است.
درحالی‌که ممکن است در عطر و بو از هم تمایزهایی داشته باشند، ولی فلفل دلمه‌ای‌ها مثل انواع دیگر فلفل‌ها تند و تیز نیستند. رنگ و عطر و طعم فلفل دلمه‌ای را نوع گیاه آن‌ تعیین می‌کند. برای مثال فلفل قرمز زیرگونه‌ای از این گیاه است که بذر متفاوتی دارد و مدت پرورش یافتن آن طولانی‌تر است.
همین دلیل گران‌تر بودن فلفل دلمه ای قرمز نسبت به فلفل دلمه‌ای سبز است چون این مدت طولانی‌تر هزینه نگهداری‌اش را بیشتر می‌کند.
سایز یک فلفل دلمه‌ای به طور متوسط به اندازه یک دست بزرگ مشت شده است.

 

آیا فلفل دلمه‌ای یک نوع میوه است؟

 

در دنیای گیاه‌شناسی فلفل دلمه‌ای به عنوان میوه طبقه‌بندی می‌شود. در دنیای آشپزی اما، آن را جزو سبزیجات حساب می‌کنیم، درست مثل گوجه فرنگی.
دلمه گوجه یکی از بهترین دلمه‌هاست.

 

مزایای فلفل دلمه‌ای برای سلامتی

 

فلفل دلمه‌ای تازه و خام بسیار برای شما مفید است. ۹۴درصد آن از آب تشکیل شده. باقی آن شامل کربوهیدرات و مقدار بسیار کمی چربی و پروتئین است.
ارزش غذایی ۱۰۰ گرم از فلفل دلمه‌ای قرمز خام را در لیست زیر می‌بینید.

  • کالری: ۳۱
  • آب: ۹۴درصد
  • پروتئین: ۱ گرم
  • کربوهیدرات: ۶ گرم
  • شکر: ۴.۲ گرم
  • فیبر: ۲.۱ گرم
  • چربی: ۰.۳ گرم.

 

چطور فلفل دلمه‌ای شکم‌پر درست کنیم؟

 

فلفل دلمه‌ای همان‌طور که ما در ایران آن را بهترین سبزی برای دلمه درست کردن می‌دانیم و اصلاً اسمش را «دلمه‌ای» گذاشته‌ایم، بهترین شکل را برای پر کردن شکمش با مواد مختلف دارد.
در فرهنگ‌های آشپزی متفاوت، شکم فلفل را با مواد گوناگونی پر می‌کنند. کافی است قسمت بالایی آن را ببرید و دل آن را با مواد غذایی دلخواهتان پر کنید. مواد گوشتی یا گیاهی، برنج یا غلات، پنیر و سبزیجات فصل و… .
بعد آن‌ها را با درجه ۳۵۰ فارنهایت برای ۳۰ دقیقه در فر بگذارید. فلفل‌ها برای سرو آماده هستند.
می‌توانید آن‌ها را در آرام‌پز یا قابلمه با کمی آب یا سس رقیق بپزید. در این بلاگ بعد از این، دستورهای غذای بیشتری با فلفل شکم‌پر آموزش خواهیم داد.

 

چطور در باغچه فلفل دلمه‌ای پرورش دهیم؟

 

می‌توانید دو ماه قبل از پایان فصل سرما پرورش فلفل دلمه‌ای از دانه را درون محیط سربسته یا داخل منزل شروع کنید. مستقیم هم می‌توانید آن‌ها را در زمین بکارید.
راه متداول این است که نشا را از نهالستان‌ها تهیه کنید. وقتی یک نشای سالم تهیه کردید، باید آن را در آفتاب نگهداری کنید و به خوبی تغذیه کنید تا برای کاشت آماده و قوی شود. بعد آن را در باغچه بکارید و منتظر میوه دادنش بمانید.
باز هم در مجله آتاویتا درباره فلفل دلمه‌ای خواهید خواند.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.