مقاله

چطور مصرف آب را در کشت گلخانه‌ای بهینه کنیم؟

بهمن ۲۱, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

هر قطره آب مهم است

 

تمام گیاهان برای رشد به آب نیاز دارند. منابع آب محدود است و باید برای استفاده بهینه آب در کشت گلخانه‌ای تمام تکنولوژی و دانش خود را به کار بگیریم.

 گلخانه‌هایی در مناطق پربارش وجود دارند که تقریباً تمام آب مورد نیازشان را از طریق برف و باران تأمین می‌کنند. این نوع استحصال آب برای کشاورزی را با یک مثال واقعی توضیح می‌دهیم. اینکه این روش چقدر در مکان جغرافیایی مدنظر شما قابل پیاده‌سازی است به تحقیق و بررسی نیاز دارد.

 

احیای آب باران و برف برای کشت گلخانه‌ای

 

میانگین میزان بارش سالیانه در شهر مدیسون، شهری که گلخانه مورد بررسی ما backyardfarms در آن قرار دارد، حدود ۴۷ اینچ است. بخش اعظمی از این میزان بارش در ایالت مین به صورت برف است. دمای داخلی این گلخانه در زمستان ۷۲ درجه است، در نتیجه برف‌ها سریع ذوب می‌شوند.

 همچنین، ناودان‌های بالای گلخانه که تأمین‌کننده گرمای گلخانه‌اند، برف‌ها را ذوب و گردانندگان را مطمئن می‌کنند که روی سقف برف زیادی جمع نمی‌شود.

 آب برفی که روی گلخانه می‌بارد با قیف وارد استخر آبیاری می‌شود. سپس، آب را از این حوضچه‌ به گلخانه وارد می‌کنند، جایی که با کود مخلوط شده و روی گیاهان به صورت قطره‌چکانی می‌ریزد.

در این گلخانه به سختی تلاش می‌شود تا نیازهای آبی گیاهان از طریق برف و باران و طبیعت تأمین ‌شود:

  1. برف بخش اعظمی از بارش‌های سالیانه ایالت مین را تشکیل می‌دهد و به طور میانگین ۴۷.۹ اینچ آن روی زمین می‌نشیند و جذب خاک می‌شود.
  2. در این گلخانه از ناودان‌هایی برای جذب این آب و سرازیر کردن آن به گلخانه استفاده می‌کنند. از این طریق، ۱۰ میلیون گالن آب به حوضچه آبیاری فرستاده می‌شود.

در طول سال، دمای گلخانه را ۷۲ درجه نگه می‌دارند. در زمستان، ناودان‌ها را گرم می‌کنند تا برف روی سقف گلخانه زودتر ذوب شود.

  1. آبی که از طریق حوضچه وارد گلخانه می‌شود، با کود و مواد مورد نیاز گیاهان ترکیب شده است.
  2. هیچ قطره آبی را هدر نمی‌دهند، چرا که آب اضافی گیاهان از طریق فیلترها و پمپ‌های مخصوص وارد حوضچه‌های آبیاری شده و مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مثال استفاده از شرایط جغرافیایی به نفع بهینه‌سازی مصرف آب را خواندید. در گلخانه‌های هیدروپونیک هم با روش‌هایی آب را به بهترین شکل و با کمترین میزان هدررفت مصرف می‌کنند.

کشت هیدروپونیک

 

سیستم‌های کشت هیدروپونیک، کارآمدترین روش برای آبیاری و تغذیه گیاهان است. هر گیاه قطره‌چکان مخصوص به خود را دارد تا اطمینان حاصل شود که آب مورد نیاز ریشه‌های هر گیاه تأمین می‌شود.

 برای اطمینان از حداکثر بهره‌وری از طبیعت، آبی که جذب گیاهان نمی‌شود دوباره به لوله‌ها برمی‌گردد، توسط دستگاه ضدعفونی‌کننده UV ضدعفونی می‌شود و مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش کشت هیدروپونیک در گلخانه‌های آتاویتا برای کشت انواع گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و صیفی‌جات باکیفیت دیگر استفاده می‌شود. این روش تا چندین برابر مصرف آب را نسبت به انواع دیگر کشت کاهش می‌دهد.

برای مشاوره درباره سیستم‌های آبیاری گلخانه‌ای و کشت هیدروپونیک می‌توانید از تجربه آتاویتا، دارنده یکی از ده گلخانه بزرگ هیدروپونیک دنیا استفاده کنید.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (1مورد)





شهرام رازپوش

1080 روز قبل

با سلام من این مطلب را مطالعه کردم، خیلی آموزنده بود

پسندیدم

طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.