اخبار

چند خبر کوتاه درباره خواص فلفل دلمه‌ای و نقش سبزیجات بر سلامتی

دی ۲۳, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

سال ۲۰۲۱ سال میوه و سبزی‌ها

 

سازمان بین‌المللی غذا، فائو، سال ۲۰۲۱ را سال میوه و سبزی‌ها نام نهاد. بیماری نوظهور کرونا و پاندمی فراگیر آن در جهان نمی‌تواند به این نام‌گذاری بی ارتباط باشد. نیاز به کاهش اتلاف مواد غذایی دلیل دیگر این نام‌گذاری است. در ادامه درباره خواص فلفل دلمه‌ای و تاثیر آن بر سلامت بیشتر می‌خوانیم.

سال ۲۰۲۱، به آگاهی درباره اهمیت نقش میوه و سبزی‌ها در تغذیه، امنیت غذایی و سلامتی انسان‌ها اختصاص داده شده ‌است.

 به گفته دبیرکل فائو، در شرایط فعلی که با بحران سلامتی در سرا‌سر جهان مواجه هستیم، باید رژیم‌های غذایی سالم را در پیش بگیریم تا سیستم ایمنی بدن‌مان را تقویت کنیم. به این ترتیب سال جدید می‌تواند فرصتی برای افزایش آگاهی در زمینه مصرف میوه و سبزی‌ها و بهبود زیرساخت‌های کشاورزی برای تولید این محصولات باشد.

 

این محصولات منبع فیبر، ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند. فائو و سازمان بهداشت جهانی هم بارها توصیه کرده‌اند ‌ افراد بزرگسال روزانه باید دست‌کم ۴۰۰ گرم میوه و سبزی مصرف کنند. مصرف این مواد می‌تواند مانع بروز بیماری‌هایی نظیر سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و چاقی شود. جلوگیری از این بیماری‌ها ریسک درگیری و مرگ و میر در اثر بیماری‌هایی همچون کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد و به طور کلی سطح سلامت جامعه را بالاتر می‌برد.

نقش فلفل دلمه‌ای بر بیماری‌های اعصاب و روان

 

پیش از این درباره خواص فلفل دلمه‌ای در کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان و حفظ سلامت در بلاگ آتاویتا خوانده‌اید. یافته‌های جدید نسان می‌دهد که از دیگر خواص جالب فلفل دلمه‌ای، تأثیر آن بر بهبود بیماری‌های اعصاب و روان، به ویژه آلزایمر است. یکی از راه‌های شناخته شده افزایش خطر ابتلا به آلزایمر، افزایش پروتئین‌های آمیلوئید اطراف سلول‌های عصبی است. برای افزایش پروتئین‌های آمیلوئید، پروتئین‌های دیگری به نام پروتئین‌های پیشتاز آمیلوئید یا APP آزاد می‌شود. این فرایند با کمک آنزیم‌های سکرتاز انجام می‌شود. طبق یافته‌های تحقیقاتی که به تازگی انجام شده، عصاره فلفل دلمه‌ای از فعالیت آنزیم‌های سکرتاز و ترشح پروتئین‌های آمیلوئید جلوگیری می‌کند.

آتاویتا به عنوان تولیدکننده سبزیجات تازه و سالمی همچون گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای با بهترین کیفیت، نقش خود را در کمک به حفظ سلامت جامعه ایفا می‌کند.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.