مقاله

کاشت بادمجان در گلخانه های شیشه ای هیدروپونیک

اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

کاشت بادمجان در گلخانه های شیشه ای هیدروپونیک

 

بادمجان یا بادنجان ” نام علمی: melongenena ” گیاهی است پهن برگ از خانواده سیب زمینیان و دارای دوره رشد یک ساله است. خواستگاه این گیاه در اصل کشور هندوستان است و ا طریق قاره آسیا به اروپا برده شده است. بادمجان انواع مختلفی دارد که 3 نوع آن در ایران متداول می‌باشد. همچنین بادمجان را در روش های مختلفی می‌توان کاشت. از جمله این روش ها کاشت هیدروپونیک بادمجان می‌باشد که در این مقاله از آتاویتا قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

 

کشت هیدروپونیک بادمجان

 

پرورش و کاشت هیدروپونیک بادمجان در گلخانه های هیدروپونیک با پتانسیل و عملکرد بالا، رشد سریع و کیفیت خوبی همراه است. پرورش بادمجان باید به صورت صحیح و در بهترین موقعیت باشد تا از هر گونه آفات و بیماری ها در امان بماند. همچنین شرایط آب و هوایی این گیاه نیز باید به صورت مداوم کنترل شود. این گیاه به نور و گرمای طولانی مدت برای رشد و نمو احتیاج دارد.

 

برداشت بادمجان باید به گونه‌ای باشد که آسیبی به بوته وارد نشود. بادمجان می‌تواند تا مدتی بدون افت کیفیت روی بوته باقی بماند اما تاخیر در برداشت آن باعث تلخ شدن، سفت شدن و در نتیجه کاهش کیفیت محصول خواهد شد.

 

 

کشت هیدروپونیک بادمجان

 

همچنین هنگام برداشت این محصول باید از ایجاد فشار یا زخمی شدن محصول جلوگیری کرد. به علت طولانی بودن مدت زمان آماده شدن محصول تا رسیدن به بازار مصرف، اگر در هنگام برداشت، محصول دچار آسیب فیزیکی شود، احتمال خرابی کل بار در اثر فساد باکتریایی در طول مدت زمان رسیدن به مقصد بسیار بالا می‌رود.

 

ایجاد فشار روی پوست بادمجان باعث چروکیدگی و خرابی محصول شده و افت شدید قیمت را در بازار مقصد به دنبال خواهد داشت. برای بسته بندی بادمجان ها نیز از نایلون های نانو استفاده می‌شود تا مدت زمان تازگی و سالم ماندن آن افزایش یابد.

 

کاشت هیدروپونیک بادمجان آتاویتا

 

سومین محصولی که به تولیدات گلخانه‌ای آتاویتا اضافه شد، بادمجان بود. پس از کاشت هیدروپونیک گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای، در راستای تکمیل سبد محصولات در تولید محصولات گلخانه‌ای، این محصول نیز به ویترین محصولات آتاویتا اضافه گردید.

 

خصوصیات بادمجان آتاویتا

 

اولین دوره کشت هیدروپونیک بادمجان آتاویتا در مجموعه گلخانه‌ای ارس تارلا امین و امیر، در آبان 1399 با موفقیت به مرحله برداشت، بسته بندی و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی رسید. استاندارد های تولید این محصول نیز مانند سایر محصولات در نظر گرفته شده است. برای کاشت هیدروپونیک بادمجان از بهترین بذر های هیبرید استفاده می‌شود که در حال حاضر بروزترین و با کیفیت ترین بذر در جهان است.

 

حفظ خواص طبیعی در کاشت هیدروپونیک بادمجان

 

این محصول در مایسه با محصولات مشابه در گلخانه های کشور، از نطر کیفیت بیرقیب میباشد. همانطور که در فوق نیز گفته شد، نوع بذر استفاده شده در این محصول، با استفاده از بذر های هیبرید بوده و نوع پرورش و نگهداری از این گیاه با شیوه هیدروپونیک (سالم ترین محصول گلخانه‌ای) با حفظ تمام خواص طبیعی انجام شده است.

 

حفظ خواص طبیعی در کاشت هیدروپونیک بادمجان

 

محصولی سالم و عاری از سموم کشاورزی

 

در تولید بادمجان آتاویتا از شکارگرهای طبیعی برای مبارزه با آفات استفاده می‌شود. این یک روش نوین برای تولید محصولات گلخانه‌ای است چرا که حشرات مفیدی که برای گیاهان وجود دارند، نه تنها باعث مرگ آفات می‌شوند، بلکه عمر گیاه را طولانی کرده و سبب محافظت از آن می‌شوند.

 

حفظ تازگی و عطر و طعم

 

کیفیت، عطر و طعم بادمجان آتاویتا نسبت به محصولات مشابه، بهترین است. گذشته از کیفیت بذر، شرایط نگهداری و بسته بندی و حمل و نقل نیز تاثیر بسزایی در حفظ تازگی محصول تا رسیدن به بازار مصرف دارد. بادمجان آتاویتا در بسته‌بندی‌های متنوع عرضه می‌شود.

 

جمع بندی

 

همانطور که تا اینجای مقاله همراه بودید، محصولات گلخانه ای هیدروپونیک دارای کیفیت بالایی می‌باشد. تولید حداکثر بادمجان در گلخانه هیدروپونیک با رشد سریع محصول در درجه حرارت بالایی همراه است. شرکت ارس تارلا امین و امیر، بزرگترین مجموعه گلخانه‌ای هیدروپونیک در خاورمیانه، علاوه بر بادمجان در تولید محصولاتی همچون گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی خشک نیز فعالیت دارد.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.