اخبار

برگزاری وبینار آموزشی «کنترل بیولوژیک تریپس های فلفل گلخانه ای»

آبان ۲۲, ۱۴۰۰ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

برگزاری وبینار آموزشی

 

«کنترل بیولوژیک تریپس های فلفل گلخانه ای»

 

 برای کارشناسان شرکت گلخانه های ارس تارلا امیر و امین

 

موسسه تحقیقات گیاه‏ پزشکی کشور با هماهنگی اداره آموزش و ترویج، در راستای قرارداد مابین موسسه گیاه پزشکی و شرکت ارس تارلا امیر و امین، دوره آموزشی «کنترل بیولوژیک تریپس های فلفل گلخانه‌ای با تولید انبوه و کاربرد سن های شکارگر اوریوس ( Orius spp.)» برای کارشناسان مجتمع گلخانه شیشه ای با کشت هیدروپونیک ارس تارلا در  روزهای 16 و 19 آبان ماه سال جاری برگزار گردید. این وبینار آموزشی توسط دکتر سیدحسن ملکشی عضو هیات علمی بخش تحقیقات کنترل بیولوژیک تدریس گردید.

 

 

در این وبینار ابتدا آفات مهم فلفل (شته ها، سفید بالک ها، تریپس‌ها، کنه‏ ها) معرفی، سپس روش‌های مدیریت تلفیقی این آفات با تاکید بر کاربرد عوامل مهار زیستی برای کنترل آنها ارایه شد. همچنین نحوه کنترل بیولوژیک تریپس ‏های گیاهان گلخانه ‏ای با پرورش و کاربرد سن های شکارگر اوریوس spp.   Orius  تدریس گردید. سن های اوریوس از دشمنان طبیعی موثر تریپس‌های گیاهان گلخانه‏‌ای می‌باشند که دانش فنی تولید انبوه آنها توسط محققین بخش تحقیقات کنترل بیولوژیک موسسه گیاه پزشکی کشور ارائه شده است.

 

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.