مقاله

مدیریت آب در گلخانه‌های هیدروپونیک آتاویتا

دی ۲۹, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

مدیریت آب در گلخانه‌های هیدروپونیک آتاویتا

 

آیا می‌دانستید که برای تولید هر کیلو گوجه فرنگی در فضای باز ۶۰ لیتر آب لازم است اما برای تولید همین مقدار از آن در گلخانه‌های هیدروپونیک آتاویتا فقط ۱۵ لیتر آب مصرف می‌شود؟

و بیش از این، کاهش این مقدار به ۴ لیتر برای تولید هر کیلو گوجه فرنگی هنر تکنولوژی گلخانه‌داری مدرن است. این صرفه‌جویی از طریق روش‌های کارآمدتر کاربرد آب مانند اندازه‌گیری آبیاری در محصول یا استفاده مجدد از آب پسماند حاصل می‌شود.

 

صرفه‌جویی در آب با کمک کشت هیدروپونیک

 

ما در گلخانه‌های هیدروپونیک آتاویتا برای تولید گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای رنگی گلخانه‌ای، تمام دانش، تجربه‌ و توصیه‌های عملکرد بهتر از طریق استفاده کارآمدتر از منابع آب، کاهش یا از بین بردن آلودگی و مشکلات زیست‌محیطی ناشی از نفوذ کودهای شیمیایی به آب را به کار برده‌ایم تا بتوانیم بهترین عملکرد را برای مدیریت آب گلخانه‌ای داشته باشیم.

کشت گلخانه‌ای بخشی از راه‌حل تأمین غذای سالم و ایمن برای نسل اکنون و نسل‌های بعد است. این کار به جز با استفاده بهینه از منابع کمیاب آب ممکن نخواهد بود.

آگاهی از صرفه‌جویی در آب در ذهن اکثر مردم هنوز به خوبی جای خود را نیافته است. برای بهتر فهمیدن آمار بالا این نکته را به خاطر بسپارید که فقط ۱درصد از منابع آب شیرین جهان در دسترس انسان برای استفاده است و ۷۰درصد از این ۱درصد، صرف آبیاری در صنایع غذایی می‌شود.

 صرفه‌جویی آب در زنجیره تأمین غذای ما، برای تأمین آب جمعیت رو به رشد زمین ضروری است و باید به طرز چشمگیری افزایش یابد.

صرفه‌جویی آب در سیستم آبیاری بسته گلخانه‌های هیدروپونیک به حد کمال خود اجرا می‌شود و آب خارج شده از چرخه با تصفیه، دوباره وارد چرخه مصرف می‌شود.

 

گلخانه‌های هیدروپونیک آتاویتا

 

صرفه‌جویی در آب با استفاده از افزایش کیفیت محصول

 

گام بزرگ بعدی برای بهینه‌تر کردن استفاده از آب در گلخانه‌های هیدروپونیک آتاویتا بهینه کردن رشد و ارتقای کیفیت محصول است. همسان کردن نیازهای گیاه با مقدار آب و کود مصرفی یا چیزی که می‌توان آن را رشد دقیق نامید، باعث می‌شود محصول بیشتری با استفاده از هر قطره آب به دست بیاوریم.

 

امروزه باید به آب به عنوان ماده اولیه نگاه کنیم و از هدر دادن آن بپرهیزیم. کشت گلخانه‌ای به صورت هیدروپونیک در استفاده از آب و استفاده مجدد از آن، یکی از پیشتازترین صنایع است. تولید بیشتر محصول و مصرف کمتر آب، دستاورد این نوع کشت گلخانه‌ای است.

 گفتیم که در بهترین شرایط، رشد ۱ کیلوگرم گوجه فرنگی در مزرعه ۶۰ لیتر آب لازم دارد. در گلخانه پیشرفته با استفاده از کشت هیدروپونیک، این مقدار به ۴ لیتر کاهش می‌یابد. مقدار آب صرفه‌جویی شده می‌تواند آب ۸۵هزار نفر در طول یک سال را تأمین کند.

این آمار در مقایسه با آمار کم‌آبی در سرتاسر دنیا معنی پیدا می‌کند. تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ ، ۱.۸ میلیارد نفر در مناطقی که از کمبود آب رنج می‌برند، زندگی کنند. پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۳۰ دو برابر شود. این عدد تقریباً نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

کاهش میزان مصرف آب کشاورزی مهم‌ترین کاری است که باید برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهیم. آتاویتا محافظت از منابع برگشت‌ناپذیر آب را یکی از مسئولیت‌های خود می‌داند و برای گسترش این روش در کشاورزی به دیگر گلخانه‌داران خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

 

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.