مقاله

 چطور گوجه فرنگی خشک خانگی درست کنیم

شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

گوجه خشک خانگی درست کنیم

 

تا حالا تلاش کرده‌‌اید گوجه فرنگی را در خانه و با آفتاب خشک کنید؟ خشک کردن گوجه فرنگی در فر هم راحت است و هم عطر گوجه را تشدید می‌کند و نگه می‌دارد. گوجه فرنگی خشک خانگی بهترین چیز برای اضافه کردن به سالاد یا لذت بردن از آن تنها به عنوان یک خوراکی خوشمزه است.

 

طرز تهیه گوجه فرنگی خشک

 

فر را روشن کنید تا گرم شود. ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد حرارت مناسبی است. گوجه فرنگی‌ها با یک چاقوی تیز به برش‌های نازک تقسیم کنید. ظرف فر را با روغن چرب کنید و گوجه‌ها را در آن بچینید. ادویه‌های دلخواه را به آن اضافه کنید و روغن زیتون بکر را روی گوجه‌ها اسپری کنید.

ظرف را داخل فر بگذارید و صبر کنید تا خشک شوند. خشک شدن گوجه‌ها در فر ممکن است ساعت‌ها زمان ببرد. بسته به قطر برش‌ها و با پوست یا بدون پوست بودن آن‌ها، ممکن است ۴ تا ۱۲ ساعت برای خشک شدن کامل زمان نیاز باشد.

بعد از فر خارج کنید و چند ساعت در دمای اتاق نگه دارید تا سرد و خشک‌تر شوند. می‌توانید این گوجه‌های خشک شده آغشته به روغن زیتون را تا زمان استفاده در یخچال نگه دارید.

روش‌های دیگری هم برای خشک کردن گوجه وجود دارد. استفاده از دستگاه خشک‌کن یا ماکروفر هم می‌تواند گوجه فرنگی خشک‌ باکیفیتی به دست دهد.

اگر بیشتر از حد نیاز خود گوجه خریداری کرده‌اید و فکر می‌کنید نگهداری آن‌ها می‌تواند به فاسد شدن و دور ریختن منتهی شود، کافی است زمان کوتاهی صرف کنید و گوجه فرنگی‌ها را با یکی از این روش‌ها خشک کنید و نجات دهید.

 

گوجه فرنگی خشک

 

گوجه فرنگی خشک از نظر بافت و مزه با گوجه تازه متفاوت است و مدت بیشتری می‌توان آن را سالم نگه داشت. گوجه خشک طعمی فوق‌العاده در سالاد، پاستا، انواع ساندویچ، پیتزا و حتی به عنوان یک اسنک خوشمزه دارد.

آویشن، نمک، پودر سیر، پودر نعنا و ریحان، می‌تواند ادویه‌های مناسبی برای گوجه خشک باشد. فلفل را هم برای کسانی که طعم تند را دوست دارند، اضافه کنید. توجه کنید که خشکی گوجه‌ها نباید به حدی برسد که شکننده شوند. باید بافت آن‌ها لاستیکی و انعطاف‌پذیر باشد و بتوان آن‌ها را با دست خم کرد.

با گوجه خشک می‌توانید پستوی بسیار خوشمزه‌ای هم درست کنید. گوجه خشک طعم قوی‌تری نسبت به گوجه تازه دارد. علاوه بر طعم متفاوت، گوجه فرنگی خشک خانگی مواد نگهدارنده ندارد و از این لحاظ هم استفاده آن نسبت به انواع صنعتی‌اش بهتر است.

اگر نگران فاسد شدن یا کپک زدن آن هستید، که به دلیل نبود مواد نگهدارنده احتمالش وجود دارد، آن‌ها را داخل کیسه فریزر بریزید و فریز کنید. غوطه‌ور کردن در روغن زیتون و نگهداری در یخچال هم عمر بیشتری به گوجه خشک شما می‌دهد.

اگر به غذاهای ایتالیایی علاقه دارید، می‌دانید که گوجه فرنگی خشک در دستور غذاهای بسیاری خودنمایی می‌کند و عنصری تأثیرگذار بر طعم و بافت غذاهاست.

روش درست کردن پستو با گوجه فرنگی خشک را هم در پست‌های آینده بلاگ آتاویتا خواهید خواند. این پستو یکی از خوشمزه‌ترین پستوهای ایتالیایی است که اگر با آن آشنا باشید می‌دانید که چه کاربردهای فراوانی در آشپزی دارد و حتی خودش به تنهایی هم یک خوراکی خوشمزه است.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.