مقاله

گوجه فرنگی هیدروپونیک آتاویتا دارای نشان حد مجاز آلاینده

بهمن ۲۶, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

گوجه فرنگی هیدروپونیک آتاویتا

 

گوجه فرنگی هیدروپونیک آتاویتا که در گلخانه‌های شیشه‌ای مدرن کشت شده، تبدیل به جدیدترین محصولی شده است که گواهینامه حد مجاز آلاینده در کشور را دریافت کرده است.
این گوجه فرنگی در گلخانه‌هایی با تکنولوژی بالا پرورش داده می‌شود. دریافت این گواهینامه به آتاویتا اجازه می‌دهد که نشان حد مجاز آلاینده را به عنوان شرکتی دوستدار زمین، روی محصولات خود درج کند.

امروزه چگونگی تولید محصولات گلخانه‌ای و به طور کلی مواد غذایی در اولویت خرید مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد.

کسب این گواهینامه و به طور کلی ایجاد کمترین آلایندگی برای طبیعت، برای ما در آتاویتا یکی از اصول اولیه پرورش گیاهان گلخانه‌ای بوده است است.
مفهوم پایداری طبیعت حاکی از دستاوردهای ملموس در کاهش تأثیرات زیست محیطی است. این دستاوردها نه‌تنها از لحاظ استفاده از سموم دفع آفات و علف‌کش‌هاست، بلکه از نظر مصرف انرژی، آب، استفاده از زمین و تولید زباله در واحدهای تولیدی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

چرا مصرف کنندگان علاقمند به استفاده از محصولات غذایی سالم هستند؟

 

در حال حاضر، مصرف‌کنندگان مواد غذایی، به محصولات اهمیت‌دهنده به توسعه پایدار بیشتر از محصولات ارگانیک علاقه نشان می‌دهند. دلیل آن هم به سبک زندگی کنونی مردم و انگیزه‌های آن‌ها برای ادامه زندگی برمی‌گردد.
شعار و لوگو یا نشانی که حاکی از طبیعت‌دوستی تولیدکننده باشد، برای دوستداران زمین در میان مصرف‌کنندگان محبوبیت فراوانی دارد و این حقیقت که این شعار و لوگو به طور بالقوه قابل استفاده برای همه محصولات کشاورزی است، به نوبه خود باعث توجه بیشتر به پیام آن‌ها می‌شود.

طبق یافته‌های Innova Market Insights، ۳۸درصد از مصرف‌کنندگان هندی، آلمانی و انگلیسی می‌خواهند بدانند که خرید محصولات خوراکی و آشامیدنی توسط آن‌ها چه تأثیری روی کره زمین می‌گذارد.

بیشتر این افراد معتقدند که آگاهی از این موضوع باعث می‌شود تا احساس تعلق بیشتری نسبت به برند این محصولات داشته باشند.

این تقاضای زيست محيطی به برندهای FMCG رسیده است که هر روز بیش از پیش، بر ویژگی‌های زیست محیطی بسته‌بندی به عنوان گزینه اصلی بسته‌بندی کالاهای مصرفی تأکید می‌کنند.

تقویت محیط زیست

سیستم هیدروپونیک و گلخانه‌های شیشه‌ای این امکان را می‌دهد که در تمام روزهای سال تولید محصول داشته باشیم. آب و انرژی گرانبها را بازیابی می‌کنیم و همزمان با آن یک چرخه ارزشمند برای محیط زیست و گوجه فرنگی‌هایمان ایجاد می‌کنیم.
تولید هیدروپونیک هم برای محیط زیست و هم برای سلامت گوجه فرنگی که توسط مصرف‌کننده نهایی خریداری می‌شود، مفید است.
تولید گوجه فرنگی به روش سنتی، به شدت تحت تأثیر تغییرات محیطی و جوی قرار دارد و این مسئله در نهایت می‌تواند منجر به اتلاف محصولات و استفاده از سموم دفع آفات شود.
از دیدگاه محیط زیستی، مدل تولید هیدروپونیک، زمین بسیاری کمتری نسبت به کشت سنتی محصولات نیاز دارد. در یک هکتار از گلخانه هیدورپونیک به اندازه ده هکتار از گلخانه سنتی محصولات کشاورزی تولید می‌شود.
برخلاف مزرعه باز سنتی، در کشت هیدروپونیک سیستم‌های آبیاری وجود دارد که مقدار آب مناسب برای گیاهان را تأمین می‌کند. همچنین، در این سیستم‌ها آب باران بازیابی شده و تا جایی که ممکن است از اتلاف آن جلوگیری می‌شود.
متأسفانه در گذشته گاهی کشت گلخانه‌ای به دلیل انتشار اطلاعات نادرست با مواضع منفی روبه‌رو می‌شد. اکنون زمان آن رسیده است که مصرف‌کنندگان بدانند که این نوع کشت، بسیار سازگار با محیط زیست و اصول جامعه سالم است. به همین دلیل است که نشان‌هایی مثل نشان حد مجاز آلاینده می‌تواند کمک کند تا به مشتریان و عموم مردم اطمینان خاطر و اطلاعات بیشتری درباره محصولاتی نظیر گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای رنگی آتاویتا بدهیم.

مطالب مرتبط

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.