اخبار

نشست بهره مندی از ظرفیت یارانه سوخت حمل و نقل هوایی برای محصولات باغبانی

خرداد ۳, ۱۴۰۰ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

نشست بهره مندی از ظرفیت یارانه سوخت حمل و نقل هوایی برای محصولات باغبانی در تاریخ 15 اردیبهشت

 

نشستی درخصوص بهره مندی از ظرفیت یارانه سوخت حمل و نقل هوایی برای صادرات محصولات باغبانی گلخانه ای با حضور رئیس ستاد معاونت امور باغبانی، نماینده معاون توسعه بازرگانی، مشاور ارشد شرکت گلخانه ای ارس تارلا امین، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، رییس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های گل و گیاه و محصولات گلخانه ای، صنایع و خدمات وابسته کشور و دیگر مدیران و کارشناسان ستادی معاونت امور باغبانی در سالن جلسات معاونت امور باغبانی برگزار شد.

 

 

مصوبات بهره مندی از ظرفیت یارانه سوخت حمل و نقل هوایی

 

در این نشست به استناد مصوبه تخصیص یارانه سوخت به حمل هوایی محصولات با ارزش بالا و فساد پذیری باغبانی در قانون بودجه سال 1400 ؛

 

♻️مقرر شد انجمن شرکت های هواپیمایی حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به تعیین نرخ قیمت حمل و نقل هوایی کارگو با استفاده از بنزین لیتری 600 تومان و همچنین تعیین میزان ظرفیت حمل هر هواپیما به تفکیک اندازه پالت ها و نوع بسته بندی با توجه به محدودیت های حمل و نقل هوایی بصورت مکتوب به معاونت امور باغبانی اقدام نماید.

 

♻️همچنین مقرر شد شرکت های هواپیمایی حداکثر ظرف مدت یک هفته در خصوص ظرفیت و امکانات سردخانه ای و امکانات سورتینگ، بسته بندی در فرودگاه های مهرآباد، امام خمینی ، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، جیرفت اقدام شود.

 

♻️مقرر شد اولویت حمل هوایی محصولات کشاورزی براساس ارزش و میزان فسادپذیری آنها تعیین گردد.

 

♻️همچنین مقرر شد کشورهای هدف صادرات محصولات باغبانی علی الخصوص محصولات گل و گیاه و سبزی و صیفی (نظیر گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و بادمجان) دارای ارزش بالا که حمل هوایی بر آنها مقرون به صرفه باشد توسط صادرکنندگان احصاء و به کمیته ارسال شود.

 

♻️مقرر گردید که برای کاهش هزینه های حمل هوایی از هواپیماهای بزرگ حدود 100 هزار تنی توسط شرکت های هواپیمایی تامین گردد.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.