مقاله

صبحانه با فلفل دلمه ای به روش اروپایی

شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

صبحانه با فلفل دلمه ای

 

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که تاثیر زیادی در افزایش تمرکز ذهن برای انجام کارهای روزانه و کاهش خستگی می‌گذارد. بسیاری از متخصصان معتقدند که مصرف مواد غذایی پرانرژی و پرخاصیت در وعده صبحانه برای تامین سلامتی مغز و قلب بسیار مهم است. فلفل دلمه ای یکی از سبزیجات زیبا و رنگارنگ است که سبد غذایی کاملی از انواع مواد مغذی را ارائه می‌دهد. به همین دلیل مصرف آن در وعده صبحانه به‌شدت توصیه می‌شود. در این مطلب قصد داریم دستور چند صبحانه با فلفل دلمه ای که هم خوشمزه و اشتهاآور است را به شما آموزش دهیم.

 

پنیر و فلفل دلمه ای

 

بسیاری از ما ایرانیان عادت داریم که در وعده صبحانه همراه با نان و پنیر مواد غذایی مانند گردو، بادام، خیار یا گوجه بخوریم. کمتر کسی را می‌توان در کشور ما پیدا کرد که در وعده صبحانه یک بشقاب فلفل دلمه ای خام از رنگ‌های مختلف را در کنار خود قرار داده و به همراه پنیر بخورد. توصیه می‌کنیم همین فردا که از خوابی بیدار شدید، این صبحانه خوشمزه را امتحان کنید و بعدازآن این ماده غذایی به یک جزء اصلی در سفره صبحانه شما تبدیل خواهد شد.

 

در کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و آلمان نان و پنیر و فلفل دلمه ای یک صبحانه لذیذ است که حتی برای تشویق کودکان به خوردن صبحانه نیز استفاده می‌شود. فلفل دلمه ای منبعی غنی از ویتامین C است که در حفظ سلامت بدن تاثیر زیادی دارد. همچنین وجود مواد مغذی مانند فیبر، بتاکاروتن و پتاسیم به افزایش تمرکز و بهبود عملکرد مغز کمک کرده و به کودکان برای فهم راحت‌تر درس کمک می‌کند. بزرگ‌سالان نیز راحت‌تر بر روی پروژه‌های کاری تمرکز کرده و با آرامش بیشتری مسائل روزمره خود را حل می‌کنند.

 

فلفل دلمه ای با پنیر

مافین فلفل دلمه ای

 

 

برای پخت این صبحانه خوشمزه تنها به حدود 40 دقیقه وقت و مواد غذایی زیر دارید. توجه کنید که مقدار این مواد برای یک نفر است و بسته به سلیقه و طبع خود می‌توانید مقدار آن‌ها را تغییر دهید.

 

یک‌دوم پیاز ریز شده

1 عدد فلفل دلمه ای سبز ریز شده

1 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

4 تخم‌مرغ بزرگ

50 گرم پنیر امنتال رنده شده

40 گرم آرد سوخاری

نمک و فلفل به میزان لازم

 

روش پخت:

 

فر را تا دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کرده و قالب مافین را با کره چرب کنید. پیاز و فلفل دلمه ای سبز یا رنگی را در تابه‌ای بریزید و برای چند دقیقه با روغن‌زیتون تفت دهید. سپس همه مواد را در یک کاسه ریخته و نمک و فلفل به آن اضافه کنید. مقدار مناسبی از ترکیبات را در قالب مافین ریخته و کمی پنیر نیز روی آن بپاشید. به مدت 15 تا 18 دقیقه این ترکیبات را در فر قرار دهید تا روی مافین‌ها طلایی شود. اکنون می‌توانید مافین فلفل دلمه ای را از قالب جدا کرده و خانواده را به خوردن یک صبحانه خوشمزه دعوت کنید.

 

فلفل دلمه ای و تخم‌مرغ

 

این یک صبحانه عالی برای کودکان است و به دلیل شکل زیبایی که دارد حتما آن‌ها را به خوردن صبحانه جذب خواهد کرد. ضمن اینکه می‌توانید آن را به‌عنوان لقمه مدرسه یا صبحانه‌ای که در مسیر سفر می‌خورید نیز آماده کنید. برای تهیه این صبحانه خوشمزه به مواد زیر لازم دارید.

 

 

تخم مرغ با فلفل دلمه ای

 

 

3 عدد فلفل دلمه ای قرمز، نارنجی یا هر رنگ دیگری که دوست دارید

سبزیجات معطر و طعم‌دهنده

کمی گوشت چرخ‌کرده (البته به شرطی که دوست داشته باشید)

کمی پنیر پیتزا برای بهتر کردن طعم غذا

4 عدد تخم‌مرغ

 

روش پخت:

 

گوشت چرخ‌کرده را در ماهیتابه ریخته و آن را آن‌قدر تفت دهید تا کاملا بپزد. سپس فلفل دلمه ای‌ها را در اندازه‌های نه‌چندان درشت خرد کرده و به همراه سبزیجات با گوشت مخلوط کنید و بعد از چند دقیقه تفت دادن پنیر را هم بریزید. بعد از نرم شدن فلفل‌ها باید تخم‌مرغ زده‌شده را به آن اضافه کنید. بعد از ده دقیقه پیتزای فلفل دلمه ای و تخم‌مرغ شما آماده است. این غذای سریع نقش و عطر بسیار خوبی دارد و طعم آن نیز حتما شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

غذا با فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای شکم پر

 

 

برای شروع روزتان یک صبحانه کم کربوهیدرات و پرخاصیت اولین چیزی است که نیاز دارید. فلفل دلمه ای شکم پر در حداقل زمان ممکن آماده می‌شود و همه مواد مغذی که برای شروع یک روز پرنشاط به آن‌ها احتیاج دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای تهیه این غذای خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید.

 

تعداد کافی فلفل دلمه ای سبز یا رنگی (بسته به تعداد نفرات)

یک‌دوم پیاز متوسط خردشده

1 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

2 یا 3 عدد سوسیس یا کالباس خردشده

3 یا 4 عدد تخم‌مرغ

کمی پنیر پیتزا

نمک و فلفل به میزان لازم

 

روش پخت:

 

فلفل‌ها را از وسط نصف کرده و دانه‌ها و غشای سفید داخل آن را کاملا جدا کنید و آن‌ها را در یک ظرف بزرگ مخصوص فر که آن را کمی چرب کرده‌اید، در کنار هم بچینید. پیاز را به مدت 5 دقیقه با روغن‌زیتون تفت دهید تا نرم شود. سپس سوسیس یا کالباس را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه تفت دادن، تابه را از روی حرارت بردارید. تخم‌مرغ، نمک و فلفل و یک‌دوم فنجان پنیر را در ظرفی جداگانه مخلوط کنید و مواد تفت داده‌شده را نیز به این ترکیب بیفزایید.

 

فلفل دلمه ای شکم پر

 

این ترکیبات را در داخل فلفل دلمه ای‌های نصف شده ریخته و روی آن را با کالباس و پنیر بپوشانید. فر را تا دمای 180 درجه گرم کرده و فلفل‌ها را برای مدت 30 تا 35 دقیقه تا زمانی که تخم‌مرغ‌ها سفت شده و پنیر طلایی شود، درون فر قرار دهید. بعد از این مدت غذای خوشمزه شما آماده است و می‌توانید خانواده را برای خوردن یک صبحانه لذت‌بخش دعوت کنید.

 

فلفل دلمه ای کبابی

 

فلفل دلمه ای کبابی یک صبحانه لذیذ، مقوی و بی‌دردسر برای همه اعضای خانواده است. برای تهیه این صبحانه کافی است فلفل‌ها را نصف کرده و کمی روغن‌زیتون به بدنه آن‌ها بمالید. سپس بر روی آن نمک پاشیده و در توری کبابی قرار دهید. بر روی حرارت بسیار کم کباب‌پز چنددقیقه‌ای فلفل‌ها را نگهدارید تا نرم شوند. این صبحانه لذیذ را می‌توانید لای نان سوخاری قرار داده و آن را به یک اسنک فلفل دلمه ای بسیار خوشمزه تبدیل کنید. فلفل دلمه ای کبابی همراه با تخم‌مرغ نیز یک صبحانه لذیذ و مقوی به‌خصوص برای کودکان است.

 

فلفل دلمه ای کبابی

املت ایتالیایی فریتاتا

 

 

برای تهیه این املت خوشمزه به 10 تا 15 دقیقه وقت و مواد زیر احتیاج دارید.

1 عدد سیب‌زمینی خردشده نگینی

تعداد کافی تخم‌مرغ (برای دو نفر 2 یا 3 تخم‌مرغ کافی است)

1 یا 2 عدد فلفل دلمه ای رنگی خردشده

پنیر چدار رنده شده

1 عدد پیاز متوسط خردشده

3 قاشق غذاخوری پونه تازه خردشده

3 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون خردشده

نمک و فلفل به میزان لازم

 

روش پخت:

 

سیب‌زمینی‌ها را برای 8 دقیقه در آب جوش و نمک بریزید تا نرم شوند. آب سیب‌زمینی را خالی کرده و پیاز و فلفل دلمه ای را در داخل تابه حدود 6 دقیقه تفت دهید. به سیب‌زمینی‌های پخته‌شده نمک و فلفل اضافه کرده و پونه را نیز بر روی ترکیب موجود در تابه بریزید و برای یک دقیقه تفت دهید. اکنون تخم‌مرغ‌ها، نمک و پنیر چدار رنده شده را با هم خوب مخلوط کنید. سیب‌زمینی‌ها را به ترکیب پیاز و فلفل دلمه ای اضافه کرده و مخلوط تخم‌مرغ را بر روی آن بریزید. اجازه دهید که حدود 10 یا 15 دقیقه با حرارت متوسط تخم‌مرغ سفت شده و مواد به خورد هم بروند. اگر دوست دارید شکل غذای خود را زیباتر کنید، بعد از آماده شدن املت می‌توانید کمی پنیر چدار بر روی آن ریخته و برای 2 تا 3 دقیقه در فر با حرارت از بالا در دمای 200 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

 

صبحانه با فلفل دلمه ای

سخن پایانی

 

 

فلفل دلمه ای سبز یا رنگی ترکیبات بسیار جذاب و پرخاصیتی برای صبحانه هستند که می‌توانند شما را برای شروع یک روز عالی آماده کنند. ترکیب فلفل دلمه ای و تخم‌مرغ یا مواد دیگری که به‌طورمعمول برای صبحانه می‌خوریم، باعث افزایش ارزش غذایی آن‌ها شده و یک صبحانه منحصربه‌فرد و مقوی می‌سازد. در این مطلب شش دستور ساده و کاربری برای صبحانه با فلفل دلمه ای را بیان کردیم. با کمی خلاقیت می‌توانید این دستورها را تغییر داده و آن‌ها را به صبحانه‌های موردعلاقه و همیشگی خانواده خود تبدیل کنید.

مطالب مرتبط

atavita

استفاده از فناوری‌های هیدروپونیک جهت کشت محصولات غذایی در مناطق خشک و کم آبی

هیدروپونیک به‌عنوان یک روش نوین کشاورزی، در دهه‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این روش کشاورزی آبی، در مقایسه با روش‌های سنتی خاکی، با امکانات کمتری همچون آب و فضا کار می‌کند و به نتیجه بهتری دست می‌یابد

مطالعه 1 دقیقه

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.