اخبار

پاییز فصل کشت جدید آتاویتا

مهر ۴, ۱۴۰۰ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

فصل کشت جدید

 

 

مجموعه آتاویتا به عنوان بزرگترین و مدرن ترین گلخانه کشور و منطقه خاورمیانه همچنان استفاده از به‌روزترین فناوری، دانش و امکانات در زمینه تولید محصولات گلخانه ای و صیفی‌جات را در راس برنامه های خود قرار داده است. طی فصل کشت جدید (جاری) تولید محصولاتی همچون گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، بادنجان و خیار از مجموعه بهترین ارقام انتخابی در مجموعه گلخانه های شیشه ای این شرکت در جریان می باشد.

 

 

فصل جدید کشت آتاویتا

 

 

 فصل کشت 1401-1400 را می توان به عنوان نقطه عطفی در کارنامه عملکرد این مجموعه ارزیابی نمود. طی این فصل کشت مجموعه اقدامات ارزشمندی به لحاظ بهره‌گیری از آخرین متدهای بروز دنیا در تولید محصولات گلخانه ای صورت پذیرفته است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

 

نشا آتاویتا

 

 

  • برای اولین بار در کشور و در مقیاس وسیع، پروژه راه اندازی و استفاده از نور مصنوعی در مقیاسی به وسعت 30 هکتار انجام گردیده است. مهمترین مزیت این نوع سیستم کشت، افزایش چشمگیر عملکرد تولید در واحد سطح می باشد.
  • پروژه توسعه تعداد سالن های نشا که با بهره‌گیری از روش‌های مدرن منجر به افزایش چشمگیر پتانسیل تولید نشا در مقیاس وسیع و به صورت همزمان می‌گردد.
  • تولید نشاهای پیوندی با متدهای اروپایی، در حجم عظیم
  • استفاده از عوامل کنترل بیولوژیک جهت مبارزه با آفات و بیماری‌ها
  • آغاز پروژه تولید عوامل کنترل بیولوژیک آفات
  • انتخاب ارقام جدید که پس از کشت، بررسی و بر اساس توصیه واحد تحقیق و توسعه صورت گرفته است. این ارقام با اهدافی همچون افزایش میزان عملکرد و افزایش مقاوت در برابر عوامل زیان آور و خسارت زا انتخاب گردیده است. از جمله این ارقام می توان به کشت انواع محصولات زیر اشاره نمود که طی این فصل کشت جدید مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت:

 

نشا فلفل دلمه ای

تولید محصولات سالم تحت برند آتاویتا بر اساس استانداردهای مدیریتی و کنترل کیفیت و استانداردهای تشویقی :

 

 

ISO 9001

ISO 14001

ISO 45001

 

مطالب مرتبط

atavita

استفاده از فناوری‌های هیدروپونیک جهت کشت محصولات غذایی در مناطق خشک و کم آبی

هیدروپونیک به‌عنوان یک روش نوین کشاورزی، در دهه‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این روش کشاورزی آبی، در مقایسه با روش‌های سنتی خاکی، با امکانات کمتری همچون آب و فضا کار می‌کند و به نتیجه بهتری دست می‌یابد

مطالعه 1 دقیقه

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.