اخبار

آتاویتا دارای نشان حد مجاز آلاینده

آبان ۲۵, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای آتاویتا؛ دارای نشان حد مجاز آلاینده

 

به محصولات گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای آتاویتا از سوی سازمان ملی استاندارد ایران پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده در محصولات کشاورزی اعطا شد.

در این پروانه ذکر شده که «بر اساس قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران مصوب ۱۳۷۱ و در اجرای قرارداد شماره ۸۰۶۲۲۶ به تاریخ ۲۹مرداد۱۳۹۹ و وفق دستور‌العمل صدور، تجدید، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی به شماره ۲۲۷/۱۳۴ و با رعایت استانداردهای ملی ایران به شماره‌های ۱۶۵۹۶، ۱۲۵۸۱، ۱۲۹۶۸ به موجب این پروانه به شرکت ارس تارلا امین اجازه داده می‌شود برای محصول گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای رنگی با مشخصات خاص ذکر شده در گواهینامه، از این پروانه استفاده نماید».

 

 

نشان حد مجاز آلاینده در محصولات کشاورزی برای محصول گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای گلخانه‌ای در کشور تنها به این محصولات آتاویتا تعلق گرفته است.

 

نشان حد مجاز آلاینده چیست؟

 

کشاورزی اصلی‌ترین راه تأمین غذای انسان، در دهه‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های شگرفی بوده و توانسته است با افزایش کمیت تولیدات، امنیت غذایی انسان را تأمین کند.

اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی با توجه به مصرف نهاده‌های مختلف، مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان بخش کشاورزی و مصرف‌کنندگان این محصولات قرار گرفته است.

کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی به کیفیت خاک،  آب،  نهاده‌ها، عملیات زراعی، مدیریت صحیح و علمی بستگی دارد.

«دستورالعمل صدور،  تجدید،  تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی» به عنوان راهنمایی برای اخذ استاندارد تشویقی و راهکاری برای تولید محصولات گواهی شده،  در سال ۱۳۹۷ با اخذ نظرات معاونت‌های تخصصی، سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و تشکیل جلسات متعدد کارشناسی و با هدف تسریع و بهره‌مندی از سامانه‌های نوین،  ساده‌سازی فرآیندها و استفاده از خدمات‌رسان‌ها و شرکت‌های تخصصی موضوع ماده ۲ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی مورد بازنگری مجدد قرار گرفت.

محصولاتی که این نشان را دریافت می‌کنند، فاقد باقی‌مانده آفت‌کش‌ها و سموم هستند و میزان آلاینده‌ها و نیترات در آن‌ها کمتر از حد مجاز یا مطابق با استانداردهاست.

صدور پروانه‌های سلامت و استاندارد در راستای کاهش استفاده از سموم شیمیایی و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به مقدار استاندارد و حد مجاز به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی بخش کشاورزی صورت گرفته است.

محصول تولید شده از  سوی متقاضی، توسط شرکت‌های بازرسی که زیر نظر اداره کل استاندارد هستند، نمونه‌برداری و در آزمایشگاه‌های مجاز تحت نظارت اداره استاندارد آنالیز می‌شود.

محصولات آتاویتا به دلیل کشت هیدروپونیک در محیطی کاملاً استریل، استفاده از تجهیزات گلخانه‌ای مدرن و کاملاً مکانیزه و استفاده از بذرهای درجه یک، دور از آفات معمول کشاورزی و بی‌نیاز از سموم و آفت‌کش‌ها هستند. بنابراین سطح آلاینده‌های ناشی از استفاده از این مواد در آن‌ها بسیار پایین است.

آتاویتا عطر و طعم گذشته را با محصولات تازه و سالم خود به سفره شما می‌آورد.

نشان حد مجاز آلاینده سال 1400

نشان حد مجاز آلاینده ها امین 1399

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.