مقاله

درباره فلفل دلمه‌ای بیشتر بدانید!

شهریور ۴, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

فلفل دلمه‌ای نر و ماده و برخی حقایق جالب درباره فلفل دلمه‌ای

 

شاید شما هم این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی دیده باشید که درباره فلفل دلمه‌ای و نر و ماده بودن آن است. اینکه فلفل دلمه‌ای‌های سه قسمتی، نر و برای پختن مناسب‌ترند و فلفل دلمه‌ای‌های با چهار قسمت شیرین‌تر و برای مصرف خام بهترند. آیا این مطلب درست است؟

      • به طور کلی مطالبی درباره نر و ماده بودن فلفل دلمه‌ای درست نیست. فلفل دلمه‌ای جنسیت ندارد. بر اساس این باور غلط، فلفلی که سه قسمت یا برآمدگی دارد، تلخ‌تر و فلفل چهار قسمتی، دانه‌های بیشتر و طعم بهتری دارد. فلفل دلمه‌ا‌ی‌ها از گل‌هایی رشد می‌کنند که دو قسمت نرینه و مادگی دارند.
      • فلفل دلمه‌ای، محصول گیاه فلفل، شامل بخش تخمدان است که دانه‌های داخل گیاه را تولید می‌کند. هر فلفل توسط خودش بارور شده و دانه‌ای در داخل آن تشکیل می‌شود که می‌تواند مولد فلفل‌های بعدی باشد.
      • فلفل‌ها سبزیجات فصل گرم و از دسته بادنجانیان هستند. این دسته شامل گیاهانی مثل گوجه فرنگی، بادمجان و سیب زمینی هستند. فلفل دلمه‌ای رشد خوبی دارد و تولیدکننده پرکاری است. این گیاه تنوع خوبی در رنگ و طعم‌های مختلف دارد.
      • مثل بسیاری از میوه‌ها در فلفل دلمه‌ای هم درجه شیرینی، میزان رسیدگی میوه را نشان می‌دهد.

 

درباره فلفل دلمه ای

تعداد خط‌ها یا قسمت‌های روی فلفل دلمه‌ای به ژنتیک گیاه و شرایط رشد آن بستگی دارد. به هیچ وجه شکل گیاه ربطی به شیرینی آن ندارد.

 

  • فلفل دلمه‌ای بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است. بعدها تخم این گیاه در سال ۱۴۹۳ به اسپانیا حمل شد و از آنجا به سایر ملل گسترش یافت.
  • فلفل دلمه‌ای منبع خوبی از ویتامین سی است. فلفل دلمه‌ای سبز دو برابر مرکبات، ویتامین سی دارد. این مقدار زیاد از ویتامین سی به عنوان یک آنتی‌اکسیدان می‌تواند مانع ایجاد انواع سرطان‌ها  در بدن شود.
  • فلفل دلمه‌ای می‌تواند در رنگین‌کمانی از رنگ‌ها یافت شود و در عطر و طعم متفاوت است. تنوع ارقام گیاه فلفل و مراحل رسیدگی آن به رنگ و طعم آن تنوع می‌بخشد.
  • قسمت سفید داخل فلفل دلمه‌ای که معمولاً بریده و دور ریخته می‌شود، منبع سرشار فلاونوئیدخوراکی است.
  • فلفل دلمه‌ای از نظر علمی میوه محسوب می‌شود چون محصول گیاهی است که گل می‌دهد و حاوی دانه است، ولی بیشتر مردم آن را جزء سبزیجات می‌دانند.
  • فلفل دلمه‌ای قرمز دو برابر فلفل دلمه‌ای سبز ویتامین سی دارد.
  • نام فلفل دلمه‌ای را کاشفان اسپانیایی گذاشته‌اند که به دنبال گیاه فلفل سیاه می‌گشتند.
  • فلفل دلمه منبع سرشار ویتامین آ هم هست.

فلفل دلمه ای انتخابی عالی، سالم و رژیمی است. منبع خوب ویتامین سی، آ و بتا کاروتن است. همچنین شامل مواد معدنی ضروری برای بدن مثل آهن، مس، زینک، پتاسیم، منگنز، منیزیم و سلنیوم است. بهتر از همه اینکه یک خوراکی خوشمزه و نسبتاً ارزان‌قیمت است.

مطالب مرتبط

atavita

استفاده از فناوری‌های هیدروپونیک جهت کشت محصولات غذایی در مناطق خشک و کم آبی

هیدروپونیک به‌عنوان یک روش نوین کشاورزی، در دهه‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این روش کشاورزی آبی، در مقایسه با روش‌های سنتی خاکی، با امکانات کمتری همچون آب و فضا کار می‌کند و به نتیجه بهتری دست می‌یابد

مطالعه 1 دقیقه

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.