مقاله

پاستا گوجه فرنگی و گوشت یا همان پاستا بلونیز

آذر ۱۵, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 

پاستا گوجه فرنگی و گوشت یا همان پاستا بلونیز

 

پاستا مشهورترین غذای ایتالیایی‌ است که امروزه در همه نقاط دنیا غذایی روزمره و محبوب به شمار می‌رود. از بین تمام انواع پاستا، یک نوع آن نماد ایتالیا و مشهورترین آن‌هاست. پاستا گوجه فرنگی و گوشت که به خاطر زادگاهش، شهر بلونیا، پاستا بلونیز خوانده می‌شود.

گول اسم ایتالیایی‌اش را نخورید، این همان پاستایی است که با ورود اسپاگتی به ایران همه ما تجربه‌اش کرده‌ایم. ماکارونی به شیوه پخت ایرانی، همان پاستا بلونیز است. فقط ما پاستای بلونیزه را کمی ایرانیزه کردیم و گذاشتیم توی قابلمه مثل پلو دم بکشد و ته دیگ ببندد.  البته اندک دستی هم در مواد اولیه بردیم.

 

 

شیوه پخت ایتالیایی و کم و بیش جهانی آن را در ادامه می‌خوانید

 

برای آماده کردن این غذا به اسپاگتی، گوشت چرخ کرده گوساله، چند گوجه فرنگی بزرگ و رسیده، پیاز، سیر، ادویه، مقدار کمی استاک گوشت، روغن زیتون و اگر مایل بودید یک ساقه کرفس، یک هویج، برگ بو و رزماری برای خوشبوتر شدن غذا احتیاج دارید. می‌توانید یک قاشق رب گوجه فرنگی هم برای خوشرنگ‌تر شدن غذا به آن اضافه کنید. پنیر پارمزان هم اگر باشد، خوب است ولی در دستور غذا، عنصری ضروری نیست.

گوجه فرنگی‌ بیف برای این پاستا مناسب به نظر می‌رسد. مهم است که گوجه‌ها تازه و رسیده باشند و عطر و بویشان در غذا مشهود باشد.

 

 

مراحل پخت پاستای بلونیز

 

پیاز را خیلی ریز خرد می‌کنیم و تا مرحله نرم شدن در روغن زیتون تفت می‌دهیم. سیر را اضافه می‌کنیم و تنها چند ثانیه قبل از  اضافه کردن گوشت چرخ شده به آن فرصت می‌دهیم تا حرارت، عطرش را آزاد کند.

آب گوشت که تمام شد، هویج و کرفس رنده شده یا خیلی ریز خرد شده را به همراه ادویه‌ها و نمک و فلفل اضافه می‌کنیم. اگر اضافه کردن رب گوجه فرنگی را دوست دارید، در این مرحله می‌توانید آن را اضافه کنید. اما با انتخاب گوجه‌های باکیفیت و خوش‌رنگ می‌توانید رب را حذف و طعم غذا را طبیعی‌تر کنید.

در برخی دستورها، فلفل دلمه ای را هم به مواد پاستای بلونیز اضافه می‌کنند. توصیه ما این است که در این غذا از فلفل دلمه‌ای استفاده نکنید چون طعم آن غالب است و طعم اصلی را از بین می‌برد.

حالا نوبت گوجه فرنگی‌هاست که آن‌ها را پوره کنیم و در ماهیتابه روی سایر مواد بریزیم. اگر گوجه فرنگی‌ها آبدار باشند، احتمالاً به آب گوشت احتیاجی نخواهید داشت. ولی اضافه کردن کمی آب گوشت، به فرایند پخت و خوشمزه‌تر شدن غذا کمک می‌کند.

حالا اسپاگتی‌ها را با کمی نمک در آب جوش می‌ریزیم تا بپزند و به ماهیتابه سس گوجه فرنگی و گوشت فرصت می‌دهیم تا با آب گوجه و گوشت خوب جوش بخورد و غلیظ و یک‌دست شود.

مرحله بعد آبکش کردن اسپاگتی و سرو کردن آن در ظرف است. سس را با دست و دلبازی روی پاستا بریزید و بگذارید خوب به آن آغشته شود. با کمی پنیر پارمزان رنده شده و یک برگ ریحان ایتالیایی دیگر بشقاب پاستای شما چیزی کم نخواهد داشت.

می‌توانید پاستای گوجه فرنگی و گوشت بلونیز را با انواع دیگر پاستا، غیر از اسپاگتی هم امتحان کنید. انواع پنه و راویولی هم همراه این سس خوب از کار در می‌آیند.

آتاویتا، برند تولیدکننده واریته‌های مختلف گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای رنگی گلخانه‌ای در ایران با روش هیدروپونیک است که تصور شما را از کیفیت صیفی‌جات برای همیشه تغییر می‌دهد. برای پختن غذاهایی با طعم اصیل، به کیفیت مواد اولیه توجه کنید.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.