اخبار

گواهینامه‌های ایزوی آتاویتا

مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

 گواهینامه‌های ایزو

 

شرکت‌های ارس تارلا امین و ارس تارلا امیر، صاحبان برند آتاویتا و تولید کننده و صادرکننده بهترین محصولات گلخانه‌ای کشور، موفق به اخذ گواهینامه‌های ISO22000:2018 , ISO9001:2015 , ISO14001:2015 , ISO45001:2018  شده‌اند.
آتاویتا این گواهینامه‌های ایزو را برای محصولات گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای خود در مرحله تولید و کاشت، بسته‌بندی و صادرات به اروپا و روسیه کسب کرده است.
هر شرکتی که از این علائم بر روی محصولات خود استفاده نماید در واقع تعهد خود به جامعه و مشتریان را اثبات و کیفیت و برتری محصولات خود را به رخ رقبا کشیده است.

 

 

گواهینامه ایزو چیست؟

 

ایزو سازمانی غیردولتی اما بین‌المللی است که تأسیس آن به سال ۱۹۴۷ بر‌می‌گردد. نام کامل سازمان ایزو، سازمان بین‌المللی استانداردسازی (The International Organization for Standardization) است ولی به نام ISO شناخته می‌شود. ایزو در واقع از واژه‌ای یونانی به معنای برابری گرفته شده است.

این سازمان از نماینده‌های سازمان‌های استاندارد ملی ۱۶۴ کشور مختلف از جمله ایران تشکیل شده است. مقر مرکزی این سازمان در شهر ژنو سوییس قرار دارد. کار این سازمان وضع استانداردهای کلی و جزئی برای هماهنگی استانداردهای مختلف جهانی است.

ایزو به عنوان یک کنسرسیوم قوی جهانی با دولت‌ها تعامل می‌کند. این سازمان به ترویج جهانی استانداردهای اقتصادی و صنعتی می‌پردازد تا مبادلات صنایع و فنون مختلف را در یک راستا هماهنگ کند.

این استانداردها تقریباً شامل همه موارد مربوط به تكنولوژی است و به ساخت و عرضه كالاها و خدمات موثرتر، ایمن‌تر و بهداشتی‌تر کمک می‌کند.

استانداردهایISO تجارت و بازرگانی بین كشورها را آسان‌تر و صحیح‌تر و به طور كلی از مصرف‌كنندگان كالاها و خدمات حمایت كرده و زندگی آن‌ها را سهل‌تر می‌کند.

 

استانداردهای ایزو چگونه به سود جوامع هستند؟

 

برای تجارت: پذیرش عمومی استانداردهای بین‌المللی باعث می‌شود که تولید‌کننده توسعه محصولات و سرویس‌های خود را بر این اساس گذاشته و به مقبولیت عمومی دست پیدا کند.

برای خریداران: هماهنگی عمومی محصولات در جهان در اثر پیروی از استانداردهای بین‌المللی، باعث قدرت انتخاب بیشتر مصرف‌کننده و ایجاد قیمت رقابتی می‌شود.

برای دولت‌ها: استانداردهای بین‌المللی پایه‌های تکنولوژیک و علمی می‌سازد که باعث سلامتی، امنیت و حفظ طبیعت می‌شود.

برای کشورهای توسعه‌یافته: استانداردهای بین‌المللی به کشورهای توسعه‌یافته امکان سرمایه‌گذاری صحیح روی منابع کمیاب و جلوگیری از اتلاف منابع می‌دهد.

برای مصرف‌کنندگان: انطباق محصولات و سرویس‌ها با استانداردهای بین‌المللی مصرف‌کننده را از کیفیت محصولات مطمئن می‌سازد.

برای محیط زیست:  استاندارد‌های بین‌المللی برای هوا، آب، کیفیت خاک،  انتشار گازها و تشعشعات به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

 

هر یک از گواهینامه‌های ایزوی آتاویتا به چه معنی هستند؟

 

ISO9001 چیست؟

 

ISO9001 سیستم مدیریت کیفیت نام دارد و پایه انواع گواهینامه های ایزو است. گواهینامه ISO9001 ازسری گواهینامه ISO9000 است. آخرین ویرایش این ایزو درسال ۲۰۱۵ انجام شد.

 

ISO14001 چیست؟

 

یکی دیگرازانواع استانداردهای ایزو ISO14001 است. استاندارد ISO14001 سیستم مدیریت زیست محیطی نام دارد.

مزایای ISO14001 بدین شرح است:

کاهش انواع آلودگی آب مانند پساب

کاهش انواع آلودگی خاک

کاهش انواع آلودگی هوا مانند ریزگرد

کاهش آلودگی صوتی

معرفی شدن شرکت به عنوان رعایت‌کننده قوانین و دوستدار محیط زیست

 

ISO22000 چیست؟

 

ISO22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی است. استاندارد ISO22000 برای کنترل ایمنی محصولات غذایی و کاهش آلودگی‌ها و خطرات محصولات غذایی استفاده می‌شود.

مزایای طراحی، مستندسازی و پیاده‌سازی ISO22000 بدین شرح است:

داشتن امتیاز گواهینامه ISO22000 برای مناقصات

معرفی شدن شرکت تحت عنوان یک شرکت رعایت‌کننده ایمنی درصنایع غذایی

کنترل محصولات غذایی به منظور کاهش خطرات عدم رعایت ایمنی

 

ISO 45001  چیست؟

 

این ایزو استانداردی برای سیستم سلامت و ایمنی حرفه‌ای است. استاندارد ISO 45001 به سازمانها کمک خواهد کرد تا عملکرد بهداشت و ایمنی و در نهایت حفظ جان افراد را بهبود بخشند.

 

مطالب مرتبط

atavita

استفاده از فناوری‌های هیدروپونیک جهت کشت محصولات غذایی در مناطق خشک و کم آبی

هیدروپونیک به‌عنوان یک روش نوین کشاورزی، در دهه‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این روش کشاورزی آبی، در مقایسه با روش‌های سنتی خاکی، با امکانات کمتری همچون آب و فضا کار می‌کند و به نتیجه بهتری دست می‌یابد

مطالعه 1 دقیقه

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

0 / 5. 0


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.