مقاله

گواهینامه گلوبال گپ (GLOBALG.A.P) چیست؟

اسفند ۱۷, ۱۴۰۱ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

شرکت ارس تارلا امین و ارس تارلا امیر، تحت عنوان برند آتاویتا به عنوان اولین مجتمع گلخانه ای ایران مفتخر است اعلام کند، گواهی بین المللی گلوبال گپ در راستای تولید محصول سالم را دریافت کرده است. در حال حاضر این مجموعه گلخانه ای، از پیشروان تولید محصول سالم در کشور بشمار می رود.

GlobalG.A.P یک راه حل تضمینی برای داشتن یک گلخانه هوشمند می باشد که توسط FoodPlus GmbH در کلن، آلمان، با همکاری تولید کنندگان، خرده فروشان و سایر ذینفعان از سراسر صنعت مواد غذایی تهیه شده است. این راه حل ها شامل طیف وسیعی از استانداردها برای شیوه های کشاورزی ایمن، اجتماعی و محیط زیست می باشند.

Global GAP پرکاربردترین استاندارد تضمین یکپارچه مزرعه (IFA) است که برای میوه و سبزیجات، پرورش آبزیان، پرورش گل و گیاه، دام و موارد دیگر می تواند اجرا شود. این استاندارد همچنین پایه و اساس برچسب GGN، برچسب مصرف کننده برای کشاورزی معتبر را تشکیل می دهد.

 

بیشتر بخوانید: نحوه مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی

 

تاریخچه گواهینامه گلوبال گپ

 

Global GAP یک استاندارد معتبر بین المللی شناخته شده است که شیوه های درست کشاورزی را تضمین می کند. این گواهینامه برند خود را به عنوان Eurepgap در سال 1997 آغاز کرد. دو دهه پس از آن، بیش از 200000 تولید کننده تحت Global GAP به وجود آمدند. گواهینامه گلوبال گپ در 134 کشور جهان، نزدیک به 150 عضو تیم در سراسر جهان به ماموریت گسترش شیوه های مسئول کشاورزی برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی برای نسل های آینده اختصاص داده شده است.

Global GAP با بیان استانداردهای بین المللی به عنوان محافظت از ایمنی مواد غذایی، بهداشت و ایمنی کارگران، رفاه حیوانات و حفاظت از محیط زیست عمل می کند.

گواهینامه Global GAP بر روی محصولات کشاورزی، دام و پرورش آبزیان متمرکز است. هدف Global GAP ترویج کشاورزی پایدار در سراسر جهان می باشد که خرده فروشان و مصرف کنندگان معیارهای استاندارد شده در مورد ایمنی مواد غذایی را تضمین می کنند. این کار با اجرای HACCP، قابلیت ردیابی و تفکیک با تاکید ویژه بر رویه هایی مانند مراحل فراخوان و ترک انجام می شود. علاوه بر این، Global GAP می تواند برای سیستم گلخانه بسیار مفید بوده و کیفیت محصولات را بهبود ببخشد.

 

مزایای-اخذ-گواهینامه- Global-GAP

مزایای اخذ گواهینامه  Global GAP

 

مزایای اخذ گواهینامه Global GAP  برای کشاورزان، پایداری کشاورزی و به حداقل رساندن استفاده از کودهای شیمیایی کشاورزی به نفع کشاورزان است و به راحتی وارد بازارهای بین المللی خرده فروشان و تضمین ایمنی مواد غذایی برای مصرف کنندگان می شود.

به دست آوردن گواهینامه Global GAP، با مدیریت یکپارچه ایمنی مواد غذایی مزرعه به دست می آید، از جمله: کنترل آفات مزرعه، مدیریت کیفیت (QMS) و نقاط کنترل بحرانی (HACCP) برای تولید کننده و مصرف کننده.

گواهینامه Global GAP برای برآوردن الزامات رعایت و افزایش بهره وری در تولید، بهبود عملکرد کسب و کار و کاهش اتلاف منابع حیاتی، به وجود آمده است. مزایای اخذ گواهینامه Global GAP می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش ارزش محصولات با رعایت یک استاندارد شناخته شده در سطح جهانی.
  • تسهیل دسترسی به مشتریان، بازارها، تامین کنندگان و خرده فروشان محلی و جهانی جدید.
  • کاهش قرار گرفتن در معرض ایمنی مواد غذایی و خطرات مربوط به ایمنی محصول.
  • بهبود کارایی فرایندها و مدیریت مزرعه.
  • تشویق شیوه های کشاورزی پایدار از نظر زیست محیطی.
  • ارائه دسترسی به پایگاه داده ایمن آنلاین معتبر که می تواند برای بررسی تولید کنندگان و تایید گواهینامه ها مورد استفاده قرار گیرد.
  • دسترسی بهتر و آسان تر به بازار.
  • توافق شفاف و گفتگو با خرده فروشان.
  • فرصت های بیشتر برای رقابت عادلانه.
  • افزایش احتمالی کمی و کیفی.
  • کاهش احتمالی هزینه های تولید بلند مدت.
  • مدیریت موثرتر فرآیندهای تولید و مسائل حقوقی.
  • تعهد بیشتر برای بهبود.

 

نحوه اخذ گواهینامه گلوبال گپ

 

  • ابتدا باید مرجع صدور گواهینامه گلوبال گپ را مشخص کرده و مدارک اعلام شده را تکمیل کنید. الزامات انطباق را برای تولید کنندگان بر اساس معیارهای انطباق CPCC ایجاد کرده و آن ها را در اختیار کارکنان و ممیزان قرار دهید.
  • چک لیست های مستند در مورد اجرای لیست های بازرسی ایمنی مواد غذایی را تهیه کنید.
  • ممیزان گواهینامه گلوبال گپ پست های بازرسی را جهت مستند شدن درخواست خواهند کرد.
  • شما باید مستندات سیستم مدیریت کیفیت را به ممیزان گواهینامه گلوبال گپ ارائه دهید.
  • قبل از این که توسط یک ممیز GLOBAL GAP ممیزی شود، سازمان شما باید توسط مشاوران یا کارکنان فنی خود شرکت ارزیابی شود.
  • همه واحدهای سازمان می بایستی اطلاعات کاملی درمورد پیاده سازی و دستیابی به گواهینامه GLOBAL GAP داشته باشند. کارکنان شما باید آموزش های لازم در این مورد را ببینند.
  • هنگامی که تمام اسناد مربوطه را آماده کردید، اکنون می توانید توسط یک تیم ممیزی برای صدور گواهینامه GLOBAL GAP اقدام کنید.

 

سخن آخر

 

گواهینامه گلوبال گپ جهت ترویج کشاورزی پایدار در سراسر جهان است. با دریافت گواهینامه گلوبال گپ می توانید یک استاندارد معتبر بین المللی شناخته شده است که شیوه های درست کشاورزی را تضمین می کند  به دست آورید.

 

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.