مقاله

یک دستور غذا با گوجه فرنگی برای ولنتاین

بهمن ۵, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

یک دستور غذا با گوجه فرنگی برای ولنتاین

 

چه به سبک غربی‌ها روز ولنتاین را جشن بگیرید و چه به سبک ایران باستان، سپندارمزگان را، می‌توانید به این نکته فکر کنید که غذا چقدر می‌تواند نشانه عشق باشد. بخصوص وقتی که آن غذا را با فکر و با توجه به علایق کسی که برایش غذا می‌پزید، آماده کرده باشید. با آماده کردن این غذا با گوجه فرنگی برای ولنتاین نشان دهید که چقدر به عزیزانتان اهمیت می‌دهید.

حالا که همه به هم گل و عروسک و بادکنک قرمز می‌دهند ما چرا با گوجه فرنگی قرمز یک غذای خوشمزه و در عین حال ساده درست نکنیم؟

 

شاکشوکای گوجه فرنگی

 

به اسم عجیبش نگاه نکنید. اگر به دنبال دستور غذایی هستید که همه را تحت‌تأثیر قرار دهد، این غذا همه هدیه‌های ولنتاین را پیش خود، کم جلوه خواهد کرد. این ارائه جذاب، یک جشن پرشکوه برای چشم‌ها و نوازشی آمیخته با ادویه و بافت ویژه، برای گرم کردن جان شماست.

موادی که برای پخت این غذا نیاز دارید از این قرار است:

۲ قاشق غذاخوری فلفل هالوپینو؛

۱.۳ پیمانه پیاز خرد شده؛

۱ قاشق چای‌خوری سیر؛

۲ پیمانه گوجه فرنگی خرد شده؛

۱ عدد تخم مرغ پوچد شده( پوچد کردن نوعی روش پخت تخم‌مرغ است)؛

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون؛

نصف قاشق غذاخوری زیره سبز؛

۱ قاشق چای‌خوری پاپریکا؛

۲ قاشق غذاخوری سس فلفل مثلاً سس هاریسا؛

۲ قاشق فلفل دلمه‌ای خرد شده؛

نمک و آب لیمو ترش به اندازه دلخواه.

طرز تهیه غذا با گوجه فرنگی برای ولنتاین

 

روغن زیتون را در قابلمه بریزید. انتخاب قابلمه استیل در اولویت است. پیاز و سیر را درون قابلمه بریزید و به آرامی حرارت دهید تا پیازها شفاف شوند. هالوپینو و سس فلفل و ادویه‌ها را اضافه کنید و ۵ دقیقه حرارت دهید.

بعد از پختن فلفل‌ها، گوجه فرنگی‌ها را اضافه کنید و بگذارید خورش شما به مدت ۴۵ دقیقه با حرارت کم، جا بیفتد. آب گوجه فرنگی باید به طور کامل خشک شود.

 آب‌پز کردن تخم‌مرغ بدون پوست، یکی از روش‌های پخت تخم‌مرغ است که در ایران کمتر رایج است. اما در این روش تخم‌مرغ‌هایی بسیار نرم، آبدار و لذیذ به دست خواهید آورد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید ویدیوهای طرز تهیه این تخم‌مرغ یا دستور پختش را ببینید.

 نمک را می‌توانید حین پختن به اندازه‌ای که دوست دارید، اندازه کنید. در پایان روی غذا را با تخم مرغ پوچد شده بپوشانید و آب لیمو را روی آن بچکانید. می‌توانید برای تزیین از برگ‌های جعفری یا جعفری خرد شده استفاده کنید.

امیدواریم که بهانه ولنتاین برای آشپزی الهام‌بخش شما باشد و برایتان خاطره‌ای به‌یاد‌ماندنی بدون رزرو کردن رستوران یا برگزاری مهمانی آنچنانی بسازد.

 بهترین هدیه روز عشق این است که به هم زمان باکیفیتی هدیه دهید و به جزئیاتی که از همه چیز برای دیگری مهم‌ترند، خوب توجه کنید.

آتاویتا دارنده مدرن‌ترین گلخانه‌‌های هیدروپونیک خاورمیانه و بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای رنگی در ایران، برای شما روزهای خوشی همراه با عشق آرزو می‌کند.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.