مقاله

کشت هیدروپونیک فلفل و گوجه‌فرنگی

تیر ۲۱, ۱۳۹۹ مطالعه 1 دقیقه

اشتراک گذاری

profile
نوشته شده توسط newadmin
news

کشت هیدروپونیک فلفل و گوجه فرنگی در گلخانه های شیشه ای آتاویتا

 

هم‌اکنون در گلخانه‌های مدرن تولید‌کننده محصولات آتاویتا، فلفل و گوجه فرنگی به روش هیدروپونیک کشت می‌شود. در این نوشته می‌خواهیم درباره کشت هیدروپونیک بیشتر بدانیم.
کشت هیدروپونیک خیلی ساده به معنی کشت در آب یا کشت بدون خاک است.
در شیوه کشت گیاه بدون خاک مواد مورد نیاز گیاه به صورت بسیار دقیق به طوری که درست به اندازه نیاز گیاه باشد، به صورت محلول در آب به گیاه رسانده می‌شود.

 

کشت هیدروپونیک فلفل و گوجه‌فرنگی کم‌‌آب‌بر است

 

این روش نسبت به انواع روش‌های دیگر کشاورزی برتری‌های فراوان دارد. در نام این روش کشت، کلمه هیدرو یعنی آب به کار رفته است. این به هیچ عنوان به معنی این نیست که در کشت هیدرو پونیک آب فراوانی مصرف می‌شود.
روش هیدروپونیک نسبت به کشاورزی سنتی آب بسیار کمتری می‌برد و البته که بازدهی بسیار بیشتری هم دارد.
این روش کشت برای کشور ما که بحران آب دارد، بسیار مناسب است. در گلخانه‌های محصولات آتاویتا سیستم پیشرفته‌ای برای سیرکولاسیون یا گردش آب وجود دارد که مصرف آب را به حداقل می‌رساند و تقریباً پساب تولید نمی‌کند.

 

کشت هیدروپونیک فلفل و گوجه‌فرنگی ؛ سالم و به دور از آفات

 

این روش کاملاً استریل است و اثری از آلودگی‌ها و آفاتی که ممکن است از طریق خاک گیاه را درگیر کند، در آن به چشم نمی‌خورد.
در گلخانه‌های ما برای کشت فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی به روش هیدروپونیک ضدعفونی کردن محیط یا استفاده از سموم لازم نیست یا بسیار آسان انجام می‌گیرد. آلودگی خاک در کشت هیدروپونیک بی‌معنی است.

کشت هیدروپونیک فلفل و گوجه‌فرنگی
 

هزینه تمام‌شده کمتر است

 

درست است که راه‌اندازی گلخانه تکنولوژیک با سیستم‌های پیشرفته به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد و واردات تجهیزات و نهاده‌ها‌ هم هزینه‌بر است، اما به چند دلیل کشت به این روش به‌صرفه است.
اول به این دلیل که آب در درون سیستم در گردش است و در مصرف و هزینه آب صرفه‌جویی می‌شود.
دوم اینکه این نوع کشت بسیار پربازده است و با کنترل تمام فاکتورها می‌توان به کیفیت و ماندگاری بهتری در محصول رسید و ضایعات را به حداقل رساند.
درگیری گیاه با آفات و از بین رفتن محصول در اثر شرایط محیطی هم در کار نیست و از این راه ضرری گریبان تولیدکننده را نمی‌گیرد.
کشت هیدروپونیک زمین کشاورزی را فرسایش نمی‌دهد و زیان‌های کشاورزی سنتی را برای طبیعت به بار نمی‌آورد. شما از فضایی کوچک‌تر محصول بسیار بیشتری برداشت می‌کنید.
معمولاً برای جلوگیری از نفوذ نور به درون ریشه یا ایجاد خزه در بستر گیاه از بستری استفاده می‌شود که نور را از خود عبور نمی‌دهد و ریشه را سالم نگه می‌دارد ولی این بستر، خاک نیست.

 

محصول به دست آمده سالم‌تر و باکیفیت‌تر است

 

شما می‌توانید مواد مغذی و مورد نیاز گیاه را درست به اندازه‌ای که گیاه لازم دارد و به صورت یکنواخت به آن برسانید.
به این طریق ارزش غذایی محصول شما بیشتر، محصولات یکنواخت‌تر و ماندگاری محصول با افزایش کیفیت، بیشتر خواهد شد.
همچنین وقتی مجبور به استفاده از آفت‌کش‌ها و سموم نباشید، محصول عاری از مواد شیمیایی و سالم به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.
فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی به روش هیدروپونیک آتاویتا یکی از باکیفیت‌ترین محصولات کشاورزی داخلی است که ما افتخار تولید آن را داریم.

مطالب مرتبط

atavita

نقش فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی در بهبود کارایی و مدیریت کشت‌ هیدروپونیک

هیدروپونیک به عنوان یک روش کشت نوین، با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به چالش‌های جدید کشاورزی پاسخ می‌دهد.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تکنولوژی‌های ارتباطی در هیدروپونیک

با افزایش جمعیت جهانی و فشارهای زیست محیطی، تولید مواد غذایی با کیفیت با کارآیی بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در این راستا، تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در حوزه کشاورزی، به‌ویژه در سیستم‌های هیدروپونیک، نقش بسزایی در بهبود بهره‌وری و کاهش هدررفت منابع دارند.

مطالعه 1 دقیقه

atavita

تأثیر هیدروپونیک بر پایداری محیط زیست

هیدروپونیک به عنوان یک روش نوین کشاورزی که در آن گیاهان در محیطی بدون خاک و با استفاده از محلول‌های غذایی کشت می‌شوند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کشاورزی علاوه بر افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف منابع آب، تأثیرات زیست محیطی قابل توجهی نیز دارد.

مطالعه 1 دقیقه

امتیاز و نظرات کاربران

1 / 5. 1


نظرات (0مورد)





طراحی و توسعه توسط شرکت راهکارگستران

تمام حقوق سایت برای آتاویتا محفوظ است.